فرمانده اسبق سپاه به انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌آید

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

بادامچیان به اصلاح طلبان: راهی جز رفتن به موزه تاریخ نخواهید داشت

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این تشکل با اشاره به وضعیت سیاسی اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان برخلاف مواضع خود پس از انتخابات مجلس یازدهم که بیشتر در مورد عدم حضور در انتخابات ۱۴۰۰ سخن می‌گفتند، فعالیت‌های خود را تجدید کرده‌اند. اینکه آنها در صحنه اجتماع فعال باشند به نفع آنهاست، زیرا عدم حضورشان در انتخابات ۱۴۰۰ مهر پایانی بر آنها خواهد بود.

وی پیشنهاد کرد: اصلاح طلبان اصلاح را از خود شروع کنند و اگر تحولی در خود پدید نیاورند جز رفتن به موزه تاریخ راه دیگری ندارند.

بادامچیان در پایان خیانت دولت بحرین در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: سید حسن نصرالله این پیش‌بینی را داشت که بعد از خیانت بزرگ امارات که دست به چنگال جلادان اسرائیلی که آلوده به خون فلسطینیان است داد، تعدادی دیگر از دولت‌های منطقه که برده آمریکا هستند به دستور ترامپ با رژیم اشغالگر قدس ارتباط برقرار خواهند کرد.

بادامچیان گفت: این اقدامات، رژیم صهیونیستی را از سقوط محتوم نجات نمی‌دهد؛ بلکه چهره واقعی این سران حاکم را به ملت‌های مسلمان نشان می‌دهد تا آنها برای روی کار آوردن دولت‌های مستقل و اسلام خواه فعال‌تر شوند.

فرمانده اسبق سپاه به انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌آید

علی شکوهی، مشاور محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، درباره‌ی احتمال نامزد شدن محسن رضایی در سال ۱۴۰۰ گفت: به احتمال ۹۰ درصد در این انتخابات کاندیدا نخواهد شد.

محسن رضایی، فرمانده کل اسبق سپاه است که هم‌اکنون به‌عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند. او از سال ۸۴ در چند دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده بود.

روحانی بعد از رئیس‌جمهور شدن خود را از اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان بی‌نیاز دید

هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام، درباره عملکرد دولت تدبیر و امید اظهار کرد: آقای حسن روحانی در شرایطی سال بعد دولت را به جایگزین خود تحویل خواهد داد که به اصولگرایان تعلق ندارد و همچنین نمی‌تواند با اصلاح‌طلبان همنشینی کند، چراکه ایشان به دلیل رفتاری که از خود نشان داد، هر ۲ طیف را از دست داده است‌. در واقع، آقای روحانی اصرار به استقلال رأی دارد و هر راهی را که مایل باشد، طی می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت: حسن روحانی در شرایطی آماده خروج از قدرت می‌شود که به گواه همگان با حمایت و پشتیبانی فوق‌العاده اصلاح‌طلبان به یک‌باره شانس برنده شدن در انتخابات را در خود دید و در نهایت رئیس دولت شد، آن هم در شرایطی که قرار بود، دولتش با حضور چهره‌های اصلاح‌طلب تفکرات اصلاح‌خواهی را پیگیری کند که در اقدامی نه‌چندان قابل قبول، به سمت اصولگرایان چرخید تا موجی از نارضایتی‌ها را در جامعه راه بیندازد.

او همچنین تصریح کرد: حسن روحانی با وجود اینکه می‌دانست موقعیتش را مرهون پشتیبانی چهره‌های اصلاح‌طلب است، بعد از رفتن به دولت و گرفتن اداره امور، خودش را از اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان بی‌نیاز دید. این نوع رفتار با گروهی که بیشترین نقش را در برنده شدن او داشتند، اصلاً شایسته نبود.

او توضیح داد: تغییر رویه و اتکا به روش‌هایی که در چارچوب دغدغه‌های اصلاحات جایی ندارد، در حالی است که حسن روحانی به جای اینکه نقطه‌نظرات رأی‌دهنده‌ها را لحاظ کند، به سمت تفکر و دیدگاهی رفت که با هیچ متر و معیاری با آنچه در ذهن و رفتار اصلاح‌خواهان قرار دارد، قابل قیاس نیست.

اهداف و اولویت‌های وزیر اقتصاد برای تحقق شعار جهش تولید

رحیم زارع در خصوص جلسه امروز کمیسیون ویژه جهش تولید با بیان اینکه این جلسه با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد گفت: در این جلسه وزیر مسائلی همچون هدفمند کردن واگذاری‌ها، ساماندهی شرکت‌های کارگری، نظارت بر مدیریت شرکت‌های خصوصی تسهیل در پرداخت مالیات و آسان سازی در فرآیند واگذاری زمین و تغییر کاربری اراضی مورد طرح قرار داد.

وی افزود: وزیر اقتصاد در این جلسه اهداف وزارتخانه خود را تشریح کرد که هدفمند کردن فرایند صدور مجوزها، حذف مقررات دست و پا گیر، ارتقا رتبه و بهبود فضای کسب و کار کشور از جمله این مباحث بود که بر همین اساس از راهکارهای پیش رو به منظور تسریع و تعمیق در روند مقررات زدایی، افزایش اراده تمامی بخش‌های کشور در جهت بهبود شرایط کسب و کار ضمن برقراری رابطه مطلوب میان فعالان اقتصادی بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی برای تفهیم بهتر اهمیت مقررات‌زدایی به دستگاه‌های اجرایی مورد اشاره قرار گرفت.

کد خبر 444313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.