عرضه سویا با قیمت ۲۷۰۰ تومان در مبادی ورودی

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صنعت گفت: کارگروه تنظیم بازار نرخ عرضه کنجاله سویا را اصلاح کرد و مقرر شد در مبادی ورودی ۲۷۰۰ تومان عرضه و هزینه حمل و نقل به آن اضافه شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدرضا کلامی» درباره مصوبات دیگر ستاد تنظیم بازار، افزود: این نرخ تعیین شده در تمام مبادی ورودی است.

وی تصریح کرد: این تعیین قیمت به دلیل تعادل عرضه نهاده‌های دام و طیور در بازار است زیرا افزایش قیمت جهانی کنجاله و دانه، محدودیت‌های ارزی و نقل و انتقال موجب شده انگیزه لازم برای تأمین کنجاله سویا وجود نداشته باشد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت درباره دانه سویا نیز گفت: نرخ فروش دانه سویا در مبادی ورودی نیز ۲ هزار و ۶۵۰ تومان مصوب شد که هزینه‌های حمل و نقل نیز به آن اضافه می‌شود.

کلامی ادامه داد: سازمان حمایت نیز مکلف شد تا تأثیر اصلاح نرخ این نهاده‌ها را بر قیمت محصولات نهایی همچون مرغ محاسبه کند و به کارگروه تنظیم بازار ارائه دهد، تا این کارگروه در قالب مجوزی به کارگروه تنظیم بازار استان‌ها در راستای حمایت از تولید و استمرار آن اقدام کند.

وی همچنین تصریح کرد: مقرر شد کمیته‌ای با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی بازنگری در تعرفه واردات کنجاله سویا را در دستور کار قرار دهد و همچنین نرخ عرضه کنجاله کلزا و روغن کلزای وارداتی و سایر خوراک‌ها همچون فول فت با محاسبه سازمان حمایت بازنگری و قیمت‌های مصوب آن ابلاغ شود.

کد خبر 444305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.