مبتلایان به آپنه خواب علائم شدید بیماری کرونا را تجربه می‌کنند

نتایج بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب ممکن است علائم شدید بیماری کرونا را تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آپنه انسدادی خواب یک اختلال جدی است که هنگام خوابیدن رخ می‌دهد و طی آن تنفس مکرراً متوقف می‌شود و دوباره برمی‌گردد. در این اختلال فرد دچار تنگی نفس در خواب می‌شود. آپنه انسدادی خواب معمولاً در افراد چاق و کسانی که خر و پف می‌کنند یا تنفس آن‌ها هنگام خواب متوقف می‌شود، رخ می‌دهد. عوامل خطرآفرین این اختلال شامل دیابت، چاقی و فشار خون بالاست.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین آپنه انسدادی خواب و بیماری کرونا، ۱۸ مطالعه انجام شده در این زمینه را ارزیابی کردند. یافته‌های جدید نشان داد بیماران کرونایی زیادی که تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشتند، از آپنه انسدادی خواب رنج می‌بردند. نتایج یک مطالعه روی افراد مبتلا به دیابت که به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بودند نشان داد خطر مرگ و میر در بین افرادی که از آپنه انسدادی خواب رنج می‌بردند، پس از هفت روز بستری بودن در بیمارستان ۲.۸ برابر بیشتر از دیگران بود.

محققان دریافتند که آپنه انسدادی خواب باعث می‌شود افراد، علائم شدید بیماری کرونا را تجربه کنند؛ بنابراین مبتلایان به این نوع اختلال باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اقدامات لازم را انجام دهند. این افراد باید آپنه انسدادی خواب را درمان کنند و در صورت بروز علائم خاص به پزشک مراجعه کنند و تست کرونا بدهند.

علاوه بر این پزشکان نیز باید به این موضوع توجه کنند که آیا افراد کرونایی مراجعه کننده به بیمارستان به آپنه انسدادی خواب مبتلا هستند؛ البته لازم است در این زمینه تحقیقات بیشتری بشود تا مشخص شود آیا مبتلایان به آپنه انسدادی خواب نیز جزو افراد آسیب پذیر برای ابتلا به بیماری کرونا بشمار می‌روند و به محافظت ویژه نیاز دارند.

کد خبر 444304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.