مردم جزایر شتلند خواهان جدایی از اسکاتلند

مقامات محلی جزایر شتلند، مجموعه جزایری در سرزمین اسکاتلند، پس از برگزاری جلسات پی در پی خواهان استقلال این جزایر از کشور اسکاتلند و تشکیل حکومت مرکزی شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی جزایر شتلند پس از چندین جلسه بحث و گفتگو همگی توافق نظر کردند که باید این جزایر به طور کامل از اسکاتلند جدا شود و حکومت مستقل تشکیل دهد. پیش از این، مردم جزایر فوق در ملاقات‌های مختلف با سران اظهار کرده بودند که بدون دخالت مقامات ارشد کشور اسکاتلند در امور منطقه‌، زیست‌پذیری جزایر بیشتر از قبل خواهد شد. همین امر مقامات محلی را به برگزاری نشست‌های پی در پی برای جمع‌آوری آرا در این خصوص سوق داد و نتیجه مذاکرات، توافق سران به درخواست جدایی جزایر شتلند از کشور اسکاتلند بود.

در جلسه‌ای که بین سران جزایر شتلند به منظور رأی‌گیری برای تشکیل منطقه خودمختار در مناطق از کشور اسکاتلند برگزار شد، ۲۰ نفر شرکت کردند که ۱۸ نفر از آن‌ها در استقلال جزایر توافق نظر داشتند. از نظر این افراد، وضعیت کنونی جزایر شتلند خیلی مطلوب نیست چراکه دوری این مناطق از کشور اسکاتلند باعث شده است مقامات کشور نظارت و رسیدگی خاصی بر آن‌ها نداشته باشند. همین امر، نه تنها زیست‌پذیری را در جزایر فوق کاهش داده است، بلکه ممکن است پیامدهای منفی و خطرهای زیادی برای زندگی ساکنان در پی داشته باشد.

بسیاری از مقامات محلی جزایر شتلند بر این باورند که جدایی اسکاتلند از بریتانیا هیچ اثر مثبتی بر جوامع ساکن در این جزایر به جای نگذاشته است و به همین دلیل خواهان تشکیل حکومت مستقل هستند. البته جدایی جزایر فوق از کشور چالش‌های زیادی را در پی خواهد داشت با این وجود، فرصت‌های احتمالی هزاران برابر بیشتر از مشکلات پیش رو خواهد بود. به همین دلیل، سران جزایر شتلند پس از توافق نظر تصمیم گرفته‌اند برای دستیابی به خودمختاری در منطقه، به زودی مذاکرات خود با دولت‌های بریتانیا و اسکاتلند را آغاز کنند.

کد خبر 444277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.