آیا همه کودکان باید ویتامین D مصرف کنند؟

متخصص تغذیه گفت: بدون اطلاع از سطح ویتامین D در بدن کودکان نباید به آنها داروی آن را بدهیم و این کار تنها بعد از تائید پزشک درمورد کمبود این ویتامین در بدن کودک و با تجویز وی مجاز است.

به گزارش ایمنا، احمد ساعدی، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص استفاده صحیح از داروی ویتامین D توسط کودکان، اظهار کرد: بدون اطلاع از سطح ویتامین D در بدن کودکان نباید به آنها قرص مکمل آن را بدهیم و این کار تنها بعد از تائید پزشک درمورد کمبود این ویتامین در بدن کودک و با تجویز وی مجاز است.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: اگر میزان ویتامین D در بدن کودکی زیر ۱۰ بود، باید حداقل تا ۶ ماه از قرص مکمل آن استفاده کند؛ همچنین اگر سطح این ویتامین بین ۱۰ تا ۲۰ باشد، باید قرص ویتامین D را تا سه ماه استفاده کند.

ساعدی تصریح کرد: اگر میزان ویتامین D بالای ۲۰ تا ۲۵ باشد، می‌توان گفت میزان ویتامین D مناسب است و اگر سطح این ویتامین در بدن کودکان بالای پنجاه باشد دیگر نیازی به مصرف این مکمل نیست؛ ضمن اینکه باید این موضوع را هم در نظر گرفت که مواد غذایی حاوی ویتامین D هم مصرف شود.

وی در خصوص زمان صحیح استفاده از قرص‌ها در قبل یا بعد از غذا، گفت: نمی‌توان به طور کلی این موضوع را بیان کرد؛ چراکه داروها باید طبق دستور پزشک مصرف شود.

منبع: فارس

کد خبر 444265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.