فعالیت ۴۷ غرفه بازیافت در سطح شهر قم/احداث سالن‌های ورزشی و فرهنگی در تمامی مناطق شهری

معاون خدمات شهری شهرداری قم از فعالیت ۴۷ غرفه بازیافت و دریافت پسماند از شهروندان در سطح شهر قم خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع با اشاره به موضوع پسماند و تفکیک پسماند از مبدأ، اظهار کرد: در موضوع پسماند چهار بخش اصلی داریم که شامل باقی مانده مواد غذایی و میوه‌جات، نخاله‌های ساختمانی، پسماند خشک، مواد خطرناک مانند اسپری و لامپ‌ها و وسایل تزریقات می‌شود که باید از هم جدا شوند.

وی ادامه داد: بخش خوراکی در کارخانه پسماند تبدیل به کود و در فضای شهر استفاده می‌شود، در ایستگاه بازیافت به‌تازگی کودها را به شهروندان هدیه می‌دهیم.

معاون خدمات شهری شهردار قم با بیان اینکه توسعه غرفه‌ها یکی از سیاست‌های مهم در تفکیک پسماند و افزایش مشارکت عمومی است، عنوان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۱۴ غرفه فعال بود و امسال ۴۷ غرفه وجود دارد؛ باید بتوان کوتاهی در زمینه پسماند را جبران کرد و با فرهنگ‌سازی به مدیریت پسماند بپردازیم.

وی در مورد وضعیت بوستان جوان نیز گفت: در بوستان جوان، برکه و استخر بزرگ راه‌اندازی شده و پیمانکار برای ایجاد قایق‌های پدالی ورود کرده است و همچنین توسعه بوستان و شبکه معابر و روشنایی در کنار برکه بزرگ اجرایی شده و سال قبل نیز یک سرویس بهداشتی جدید و نمازخانه احداث شد.

سامع عنوان کرد: در این بوستان ۲۰ هکتار فضای سبز جدید ایجاد شد و نیاز به راه‌اندازی سالن ورزشی و فرهنگسرا دارد، حتی آماده بودیم زمین را در اختیار بگذاریم تا با سرمایه‌گذاری فضاهای مورد نیاز احداث شود.

وی با اشاره به تأکیدات شهردار در زمینه احداث سالن‌های ورزشی در تمام مناطق شهری، یادآور شد: دراین‌باره سه سالن در مناطق یک، دو و شش راه‌اندازی شد و تا سال آینده در تمامی مناطق دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری و ارائه خدمات در کنار مردم معنا می‌دهد، اگر بتوانیم مشارکت و اعتماد مردم را جلب کنیم می‌توانیم خدمت گذار خوبی برای شهروندان باشیم.

کد خبر 444257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.