کرونا روند جمع‌آوری متکدیان را متوقف کرد

رئیس اجراییات شهرداری خرم‌آباد گفت: از اسفند سال ۹۵ تا شهریور امسال یک هزار و ۳۳۷ متکدی در لرستان جمع‌آوری شده است اما شیوع کرونا باعث شد که روند جمع‌آوری متکدیان با توقف مواجه شود.

به گزارش ایمنا، ناصر کاکی اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که متکدیان زیادی در لرستان فعالیت می‌کنند که طی چهار سال گذشته برای رفع این مشکل اجتماعی اقدامات زیادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از اسفند سال ۹۵ تا شهریور امسال یک هزار و ۳۳۷ متکدی در لرستان جمع‌آوری شده است، افزود: متکدیان پس از دستگیری بر حسب شرایط فردی تقسیم بندی می‌شوند.

رئیس اجراییات شهرداری خرم‌آباد عنوان کرد: متکدیان که دارای اعتیاد هستند به کمپ تحویل داده می‌شوند، اما زنان بدسرپرست یا افرادی که مشکل مالی دارند به کمیته امداد و بهزیستی جهت دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی معرفی می‌شوند همچنین کودکان نیز تحول بهزیستی داده می‌شوند.

کاکی با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شد که روند جمع‌آوری متکدیان با توقف مواجه شود، تصریح کرد: همین موضوع باعث افزایش تعداد این افراد در سطح شهر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم بایستی بدانند که کمک کردن به متکدیان خیابانی تأثیر منفی بر زندگی این افراد می‌گذارد و بهتر است مردم کمک‌های خود را تحویل نیازمندان واقعی یا مؤسسه‌های خیریه دهند.

منبع: فارس

کد خبر 444250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.