کسری بودجه ۱۰ هزار میلیاردی هلال احمر در بخش تجهیزات

به گفته معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات، برای تأمین کسری‌های جمعیت هلال احمر در بخش لجستیک و تجهیزات، ۱۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

به گزارش ایمنا، سعید متانی اظهار کرد: مجموعه لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در چهار بخش ناوگان خودرویی، تجهیزات امداد و نجات، انبار و سوله و اقلام ۱۶ گانه امدادی تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: اقلام ۱۶ گانه امدادی، شامل بسته بندی‌های زیستی، بهداشتی و غذایی هستند که توسط جمعیت هلال احمر تهیه و در بحران‌ها توزیع می‌شود.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات اظهار کرد: اقلام زیستی شامل چادر، پتو، موکت، ظروف یک بار مصرف و دیگر اقلام اولیه مورد نیاز برای زندگی هستند.

کسری بودجه ۱۰ هزار میلیاردی هلال احمر در بخش تجهیزات

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: اقلام غذایی در بسته‌های غذایی اضطراری ۲۴ ساعته، ۷۲ ساعته و یک ماهه تقسیم بندی می‌شود. حبوبات، برنج، چای، قند، انواع کنسرو و خرما از محتویات این بسته‌ها هستند.

متانی با اشاره به بسته‌های بهداشتی گفت: این اقلام برای چهار گروه مردان، زنان، کودکان و نوزادان تهیه شده و بر اساس نوع نیاز هر گروه، اقلام آن تهیه می‌شود. تمام این اقلام بر حسب تعداد و نیاز خانواده‌ها در مواقع بحرانی در اختیار آسیب دیدگان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت این معاونت گفت: در هر عملیات، ۷۰ درصد تجهیزات و امکاناتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد در این معاونت تأمین شده، بنابراین تجهیز کردن این بخش بسیار اهمیت دارد.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات اظهار کرد: در شش ماهه سال جاری، بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید اقلام امدادی اختصاص یافت و بخشی از کسری‌ها مانند خرید برای انبارها و سوله‌ها انجام شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در بخش لجستیک، بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی امدادی، عملیاتی، پشتیبانی، اداری، ۵۵۰ سوله امدادی و ۳۷۰ هزار مترمربع انبارهای امدادی در اختیار داریم. همچنین ارزش سرمایه تجهیزات امداد و نجات ما، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است.

متانی بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، ده هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا کسری‌های مجموعه را تأمین کنیم و امیدواریم به زودی این اعتبارات تأمین شود.

وی به میزان گفت: در حال حاضر، وضعیت آمادگی بدی نداریم، اما هنوز با استاندارها فاصله داریم.

کد خبر 444220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.