بهره‌برداری از ۱۰۰۰ کیلومتر خط دوم راه‌آهن در صورت تامین اعتبار

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: که در صورت تامین اعتبار، شرکت راه آهن می‌تواند تا پایان دولت دوازدهم یک هزار کیلومتر خط دوم را به بهره برداری برساند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آئین رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز لکوموتیو در شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) در شهرک صنعتی آمل اظهار کرد: طی چند سال گذشته توسعه کمی و کیفی ریلی کشور شدت بالایی گرفته و چندین استان از جمله کرمانشاه، همدان، ارومیه و گیلان به شبکه ریلی کشور متصل شدند.

وی افزود: همچنین خط آهن تبریز از مسیر جدید میانه به بستان آباد و بستان آباد به تبریز به زودی با زمان سیر بسیار کمتر از مسیر قبلی تکمیل و به بهره برداری می‌رسد و پروژه اتصال یزد به اقلید هم در حال اجرا است که به زودی به اتمام خواهد رسید. پروژه اتصال راه آهن به اردبیل با سرعت در حال انجام است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سرمایه گذاری بخش غیردولتی شدت گرفته است، افزود: موفق شدیم با بسته‌های حمایتی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی فرصت‌هایی را برای سرمایه گذاری اقتصادی در شبکه و ناوگان ریلی فراهم کنیم. این اقدام باعث تقاضاهای متعدد بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری شد که بخشی در حال انجام و بخشی در حال انعقاد تفاهمنامه و قرارداد است ضمن اینکه همه این‌ها نویدبخش توسعه ریلی همه جانبه هستند.

رسولی تصریح کرد: در مورد پروژه ریلی غرب به شرق مازندران هم گفت: این پروژه در دست مطالعه است و پیگیریم تا نتایج اولیه آن به دست ما برسد.

وی اضافه‌گر: امروز نیز نخستین موتور دوگانه سوز برای کاربری ریلی را نصب کردیم که در کاهش وابستگی ما به خارج از کشور بسیار مؤثر است

کد خبر 444219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.