ارسال لایحه اصلاح قانون ثبت احوال به هیأت دولت/تحویل ۴۸ میلیون کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: لایحه اصلاح قانون ثبت احوال از طریق وزارت کشور به هیأت دولت ارسال شده و بعد از بررسی‌های لازم به مجلس شورای اسلامی خواهد رفت.

به گزارش ایمنا، سیف‌الله ابوترابی، اظهار کرد: قانون ثبت احوال از سال‌ها پیش تغییر نکرده و این قانون پیش از دستاوردها و الکترونیکی شدن بر سازمان حاکم بود و بنابراین متناسب با تغییرات روز، این قانون باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به اینکه تا کنون چه تعداد از هموطنان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند، گفت: تاکنون نزدیک به ۴۸ میلیون کارت هوشمند ملی برای ایرانیان واجد شرایط صادر و به آنها تحویل داده شده و از ابتدای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون ۵۸ میلیون نفر نسبت به تکمیل ثبت نام برای دریافت کارت هوشمند ملی تکمیل ثبت نام کرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همچنین یک میلیون و ۷۷۴ هزار کارت هوشمند ملی تولید داخل صادر و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: در کشور ۶۲ میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و هر ساله یک تا یک و نیم میلیون نفر هم به تعداد اضافه می‌شود و اکنون سازمان ثبت احوال شرایط صدور دو و نیم میلیون قطعه کارت هوشمند ملی در ماه را دارد به شرط اینکه بدنه کارت تولید شده داخلی در اختیار ما قرار گیرد.

ابوترابی تاکید کرد: کارت هوشمند ملی تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و چاپخانه دولتی متولی تولید آن است.

روند دریافت تابعیت ایرانی حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی به استانداری‌ها ابلاغ شد

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: روند دریافت تابعیت ایرانی حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی به استانداری‌ها ابلاغ شده و متقاضیان دریافت تابعیت ایرانی حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده در داخل کشور به استانداری‌ها و در خارج از کشور به کنسولگری‌های ایران مراجعه کنند.

وی افزود: هرگونه ثبت نام برای ارائه اطلاعات مشمولان قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی برای دریافت شناسنامه، فقط از طریق استانداری‌ها و کنسولگری‌ها خواهد بود، بنابراین سایر اقدامات از طریق جایگاه‌های غیر تعریف شده مثل کافی نت‌ها و غیره مورد تأیید نیست.

ابوترابی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور در فرآیند اجرای قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی در پایان راه قرار دارد، خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت تابعیت ایرانی زیر ۱۸ سال، بر اساس قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، توسط مادر و متقاضیان بالای ۱۸ سال خودشان می‌توانند اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال به ایرنا گفت: در ثبت احوال سند هویتی مادر بررسی و احراز می‌شود و بعد از تائید و تصویب کمیسیون اتباع که به ما اعلام می‌شود برای صدور تابعیت مراحل انجام خواهد شد.

کد خبر 444217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.