صدور شناسنامه استانداردسازی برای مشاغل شهری مشهد

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد از صدور شناسنامه استانداردسازی برای مشاغل شهری خبرداد.

به گزارش ایمنا، مسعود رضوی در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده اظهار کرد: بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، یکی از وظایف شهرداری‌ها، رفع مزاحمت‌های شغلی بوده که این مهم هم از طریق استاندارد سازی مشاغل و هم از طریق انتقال مشاغل به خارج از شهر امکان پذیر است.

وی افزود: بر اساس قانون، ۲۸ رده شغلی از جمله تراشکاری فلزات، جلوبندی سازی، ریخته گری، سنگ‌بری، درب و پنجره سازی، رنگ آمیزی صنایع چوبی و فلزی، تانکر سازی، رادیاتورسازی، اتوسرویس و کارواش، تعمیرگاه موتورسیکلت، آپاراتی، دامداری‌ها، صافکاری، نقاشی اتومبیل، مبل سازی، تعمیرگاه اتومبیل، انبار مصالح، درب و پنجره سازی و … جزو مشاغل مزاحم، آلاینده و ناسازگار با محیط زیست محسوب شده و باید در سطح شهر تعطیل و به خارج از شهر منتقل شوند.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد تصریح کرد: اتحادیه‌های صنفی باید همکاری لازم را داشته باشند که دیگر برای اینگونه مشاغل در داخل شهر مجوز و پروانه صادر نکنند تا کم کم موضوع انتقال اینگونه مشاغل به محیط‌های امن و به دور از شهر فراهم شود، تا کنون نیز در این راستا دو هزار واحد صنفی در ۱۲ مجتمع، ساماندهی و به بیرون از شهر انتقال یافته‌اند.

وی با بیان اینکه هشت مجتمع ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم نیز در حال احداث است که تا پایان سال جاری سه مجتمع به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد بالا، پنج صنف شامل آئینه و شیشه خودرو، دوچرخه و موتور سیکلت، خدمات برق خودرو، تعمیر لاستیک خودرو و باطری خودرو، مشاغلی هستند که امکان ماندن و فعالیت آنها در داخل شهر، با انجام اقدامات استانداردسازی از جمله مکان مناسب، تجهیزات به روز و بدون آلایندگی و رعایت فرهنگ صنفی، امکان پذیر است.

رضوی با ابراز تأسف از اینکه در حوزه استاندارد سازی صنوف مزاحم و آلاینده، استاندارد سازی اخلاق صنفی مغفول مانده است، افزود: در حال تعریف و صدور شناسنامه استانداردسازی برای صنوف آلاینده و مزاحم جهت فعالیت در سطح شهر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مطالعاتی را برای شناسایی کانون‌های مزاحم در سطح شهر مشهد آغاز کرده‌ایم که از شهروندان نیز می‌خواهیم، علاوه بر معرفی مشاغل مزاحم و آلاینده، کانون‌های مزاحم صنفی موجود در محله و منطقه خود را نیز به ۱۳۷ معرفی کنند تا پس از شناسایی و جمع بندی، در مورد آنها تصمیم گیری شود.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد با اشاره به وجود ۲۵ بازار سیار و اشتغال ۵۰ هزار نفر در این راستا، گفت: آمادگی حمایت از تولیدکنندگان خرد و مشاغل خانگی را داریم، در همین راستا به زودی و حداکثر تا یکی دو ماه آینده، جمعه بازار فروش محصولات هنری نیز راه اندازی می‌شود که از علاقمندان تقاضا داریم برای کسب اطلاعات بیشتر و اعلام علاقمندی برای حضور در این بازار، با ۱۳۷ تماس بگیرند.

کد خبر 444212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.