ساخت سایبان همسان با معماری اصیل در پیاده‌روهای یزد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: برای پیاده‌روهای یزد با همراهی متخصصان معماری سایبان‌هایی همسان با معماری اصیل شهر یزد طراحی می‌شود.

سید علیرضا رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به زیباسازی شهر به ویژه در مناسبت‌ها اظهار کرد: امسال شهر را به نمادهایی که در سال‌های گذشته با آغاز ماه محرم استفاده می‌شد، مزین کردیم.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت شهر را شهروندان رقم می‌زنند، افزود: مشارکت اجتماعی شهروندان در حفظ عناصر شهری از جایگاه بالایی در امور شهر برخوردار است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان اینکه بدون کمک مردم در رسیدن به تمام شاخص‌های حفاظت شهری ناتوان هستیم، تاکید کرد: همراهی شهروندان یزدی در حفظ و نگهداری فضای سبز بسیار خوب است چرا که دغدغه‌مند هستند به طوری که تماس‌های زیادی از سوی مردم برای آبیاری درختان و رسیدگی به دفع آفات داشته‌ایم که نشان دهنده همراهی شهروندان است.

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۳۷ آماده پاسخگویی و دریافت پیشنهادات و انتقادات مردم در حوزه شهر و شهرداری است و شهروندان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز مشکلات خود را گزارش کنند تا پیگیری شود.

رسولی با بیان اینکه شهر یزد یکی از شهرهای گرم و خشک کشور است، گفت: یکی از ارکان بهینه سازی مدیریت شهری هم‌سویی و هم‌زیستی عملکرد شهر بر اساس اقلیم منطقه است که در این خصوص ماه گذشته فراخوانی تحت عنوان ایجاد سایه‌بان پیاده‌روها منتشر شد و از متخصصان هنرهای شهری و معماری دعوت شد تا نظرات خود را ارائه دهند و بتوانیم در این زمینه فضای پیاده‌روها را با عناصر معماری اصیل یزدی مناسب سازی کنیم.

کد خبر 444208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.