امدادرسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت با همراهی شهروندان مشهدی

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در سه سال اخیر بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ اصله درخت در معابر فرعی سطح شهر با اطلاع رسانی از سوی شهروندان مشهدی توسط اکیپ‌های سیار با عنوان «امداد گیاه» مورد تیمار و رسیدگی قرار گرفته است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح امداد گیاه در سال ۹۶ با راه اندازی یک اکیپ، فعالیت خود را آغاز کرد، اما بتدریج فعالیت قابل قبول، رضایت شهروندان و اهمیت حفظ درختان شهر، باعث شد تا امسال با افزودن سه اکیپ دیگر تعداد اکیپ‌های فعال امداد گیاه در شهر مشهد به عدد چهار برسد.

وی افزود: در این طرح به شهروندان به صورت رایگان خدمت رسانی می‌شود و هدف آن کمک به بهبود وضعیت درختان، افزایش آگاهی شهروندان و مشارکت آنها در امر حفاظت و مراقبت از درختان است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: متخصصان گیاه پزشک این معاونت در قالب اکیپ امداد گیاه با هدف امدادرسانی به گیاهان و ارائه مشاوره‌های لازم در محل‌های مورد درخواست شهروندان حضور پیدا می‌کنند و پس از بررسی مشکلات درختان با استفاده از راهکارهای دقیق و علمی در جهت رفع مشکل مورد نظر اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: این اکیپ‌ها علاوه بر گشت زنی در معابر اصلی و فرعی شهر به مراقبت و نگهداری از گیاهان و فضای سبز به صورت تخصصی، هرس سبک و حذف شاخه‌های خشک درختان بر اساس درخواست شهروندان، رفع آفات و بیماری‌های درختان و آزاد سازی طوقه و آبخور درختان نیز می‌پردازند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌هزار درخواست توسط شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ ارسال شده که پس از بازدید و بررسی درخواست‌ها به بیش از ۲۸۰۰ درخت رسیدگی و امداد رسانی شده و لازم به ذکر است بیشترین نوع درخواست مربوط به سمپاشی برای دفع آفات بوده است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند درخواست خود را به صورت غیر حضوری از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و یا شماره تلفن ۳۳۳۴۰۰۳۲۰ اعلام کنند تا با حضور اکیپ‌های امداد گیاه در آدرس‌های اعلام شده نسبت به رفع مشکلات درختان اقدام شود.

کد خبر 444206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.