نصب دکل‌های مخابراتی بدون مجوز شهرداری ممنوع است

شهردار آستارا گفت: مطابق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مالکان زمین‌ها و املاکی که در محدوه‌ شهر یا حریم آن واقع شده‌ است، باید قبل از هر اقدامی جهت ساخت‌وساز یا تفکیک از شهرداری پروانه (مجوز) دریافت کنند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته گذشته یکی از ساکنان خیابان شهید پیشه‌گر آستارا بدون دریافت مجوز از شهرداری اقدام به بستن قرارداد با یکی از اپراتورهای تلفن همراه و پی ریزی برای نصب دکل مخابراتی در ملک شخصی خود کرده بوده که با اعتراض شدید شهروندان این منطقه مواجه شد.

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی برای نصب دکل در ملک شخصی این فرد توسط شهرداری متوقف شده است. تاکید کرد: بر اساس قانون مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن قبل از هر اقدامی برای تفکیک اراضی یا عملیات عمرانی و ساخت ساز باید از شهرداری پروانه (مجوز) دریافت کنند و شهرداری نیز مکلف به جلوگیری از عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه صادره در زمین‌های محصور و غیرمحصور است.

شهردار آستارا با بیان اینکه مردم حق دارند تا نسبت به مضر بودن یا نبودن این دکل‌ها نسبت سلامتی خودشان آگاهی و اطلاعات کاملی داشته باشند، تصریح کرد: تنها مرجع رسیدگی برای تعیین میزان تشعشات دکل‌های مخابراتی B.T.S، سازمان انرژی اتمی است؛ چنانچه اگر بعد از استعلام سازمان متولی مشخص شود میزان تشعشعات دکل برای سلامتی شهروندان مضر است، قطعاً جمع‌آوری خواهد شد.

گفتنی است، در چند روز گذشته پی ریزی جهت نصب دکل یکی از اپراتورهای تلفن همراه در ملک شخصی یک شهروند در خیابان شهید پیشه‌گر، واکنش‌ها و اعتراضاتی را از سوی عده‌ای از ساکنین این منطقه در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، که مدیریت شهری تا اطلاع ثانوی دستور توقف آن را صادر کرد.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 444152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.