بزرگ‌ترین یادبود جهان برای گرامیداشت قربانیان کرونا

معماران اروگوئه‌ای شرکت Gómez Platero برای زنده نگه داشتن یاد قربانیان بیماری کووید -۱۹ اثر هنری شگفت‌انگیزی طراحی کرده‌اند تا پیام امید را به گوش جهانیان برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اوروگوئه میزبان بزرگ‌ترین اثر یادبود جهان در تکریم افرادی است که جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. این اثر هنری اعجاب‌انگیز که "یادبود جهانی پاندمی" نام دارد، به عنوان مکانی برای برگزاری سوگ درگذشتگان و گرامیداشت یاد آنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سازه "یادبود جهانی پاندمی" در یکی از سواحل شهری اروگوئه احداث خواهد شد و دسترسی به آن از طریق پیاده‌راهی بسیار طولانی امکان‌پذیر خواهد بود.

اولین اثر هنری گرامیداشت قربانیان کرونا به صورت سکویی دایره‌ای طراحی شده و قرار است در مرکز آن یک فضای خالی بزرگ تعبیه شود که از طریق آن بازدیدکنندگان می‌توانند به تماشای طبیعت و اقیانوس زیر سازه بپردازند. این سکوی عظیم با قطر ۴۰ متر، با فاصله بسیار زیادی از سطح زمین احداث خواهد شد تا تماس آن با زمین باعث ایجاد آسیب در طبیعت نشود. سازه بزرگ دایره‌ای همچون یک تجربه احساسی عمل می‌کند و فضای شهری را با دنیای طبیعی پیوند می‌دهد و همین امر انسان را به درون‌نگری سوق می‌دهد.

سازندگان اثر هنری "یادبود جهانی پاندمی" ادعا می‌کنند که معماری ابزاری قدرتمند برای ایجاد تحول در جهان و یک واقعیت تاریخی است که اجزای کوچکی را در بر می‌گیرد و در طول تاریخ فرهنگ را به وجود می‌آورد. معماری هویت انسانی را در این کره خاکی به تصویر می‌کشد و بناهای یادبود نیز از رویدادهای عاطفی و فرهنگی رونمایی می‌کند. معماران می‌توانند از طریق ایجاد چنین سازه‌هایی به بازدیدکنندگان خود یادآوری کنند که انسان پیرو طبیعت است و به سوی آن بازمی‌گردد.

اولین اثر هنری جهان برای گرامیداشت قربانیان کرونا به گونه‌ای ساخته خواهد شد که با در نظر گرفتن قانون حفظ فاصله اجتماعی امروزی، ظرفیت پذیرش ۳۰۰ مهمان را داشته باشد که به یاد درگذشتگان ناشی از بیماری کووید -۱۹ در کنار هم به سوگ می‌نشینند. معماران اثر فوق این روزها در حال برگزاری جلسات پی در پی با مقامات ارشد اروگوئه برای تعیین محل دقیق سازه هستند و پیش‌بینی کرده‌اند ساخت آن ۶ ماه طول بکشد.

کد خبر 444146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.