بازگشت خالق قیصر به سینما با خائن‌کشی

شورای پروانه ساخت آثار سینمایی با ساخت چهار اثر از جمله "خائن کشی" به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساخت فیلم‌های متروپل، قاتل اهلی، خون شد و حالا خائن کشی روندی است که مسعود کیمیایی در آخرین دهه سده ۱۵ شمسی طی کرده است. این کارگردان صاحب سبک در آستانه ۸۰ سالگی هنوز عشق سینما در روح و روانش جاری است و بار دیگر می‌خواهد بر آن صندلی چوبی پرحاشیه کارگردان بنشیند.

کیمیایی از رفیق گفت، اما در سال‌های اخیر از نارفیق کم زخم نخورد؛ خصوصاً در آخرین جشنواره فیلم فجر که علی‌رغم میل باطنی‌اش "خون شد" به نمایش درآمد. از طرفی دیگر برخی از چهره‌های سرشناس سینما انتقادات بسیار تندی علیه خالق قیصر بکار بردند.

حالا کیمیایی بازگشته با یک اثر دیگر، شاید مهم‌ترین نکته در "خائن کشی" تهیه کننده آن باشد. کیمیایی در دو ساخته آخر خود یعنی خون شد و قاتل اهلی با تهیه کنندگان به مشکل برخورد و این مسئله آسیب زیادی به فیلم خصوصاً "قاتل اهلی" زد. حالا علی اوجی که در تهیه کنندگی موسیقی سابقه طولانی دارد، جدیدترین ساخته کیمیایی را تهیه خواهد کرد.

اوجی رابطه نزدیکی با بسیاری از سینماگران ایرانی دارد و پیشتر هم ابراز ارادت زیادی به مسعود کیمیایی کرده بود، بنابراین به نظر می‌رسد کیمیایی در این فیلم حمایت تمام و کمال تهیه کننده را پشت سر خود داشته باشد.

پس از اعلام تهیه کنندگی اوجی برای کیمیایی، خسرو نقیبی منتقد و از دوستان قدیمی اوجی درباره این همکاری نوشت: "هجده نوزده ساله بودیم، در طبقه دوم خانه پدری من روی فیلمنامه کوتاهی کار می‌کردیم که عشق کیمیایی بودن باعث‌اش شده بود. نامش شد "عزل" و در تیتراژ تقدیم شد به مسعود کیمیایی. دو دهه بعد علی (اوجی) جایی ایستاده که آن روز برایش خیز برداشته بود. اگر برای شما او بازیگر طناز این سال‌هاست، من پله‌پله تلاشش برای اینجا رسیدن را دیده‌ام. "‏

هنوز هیچ جزئیاتی از "خائن کشی" منتشر نشده و باید دید در روزهایی که درگیر با شیوع ویروس کرونا هستیم، انتخاب بازیگر و پیش تولید این فیلم به چه شکل خواهد بود.

کد خبر 444145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.