افزایش آمار مسافران مترو اصفهان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: آمار مسافران مترو از روز شنبه هفته جاری همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید پنج درصد افزایش یافته است.

احمدرضا طحانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ۷۰ درصدی تعداد مسافران مترو شده به طوری که در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار مسافر با استفاده از مترو جابجا می‌شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته همزمان با آغاز سال تحصیلی و اضافه شدن دانش آموزان و دانشجویان به مسافران مترو، این آمار ۴۰ درصد رشد داشت در حالی که امسال با آغاز فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شاهد افزایش پنج درصدی آمار مسافران هستیم.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مترو از ساعت ۶:۱۵ دقیقه صبح تا ۲۲ با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه در حال سرویس‌دهی به شهروندان است، ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی سرفاصله زمانی تردد رام‌های قطار شهری تغییر نداشته، اما در زمان‌های پیک تردد و بر اساس تعداد مسافران قطار بیشتری در خط فعال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در مترو اجباری است، تاکید کرد: تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو اصفهان رعایت می‌شود و توصیه‌های بهداشتی از طریق پوسترها و مانیتورهای داخل قطارها و تابلوهای اعلانات داخل ایستگاه‌ها نمایش داده می‌شود.

طحانیان با اشاره به شرایط آسانسورها و پله‌های برقی ایستگاه‌های خط یک مترو، گفت: یکی از موضوعات مهم برای شهروندان استفاده از آسانسور و پله برقی است که این سیستم‌ها نیاز به استانداردسازی و تمهیدات ایمنی لازم دارد، البته در بسیاری از ایستگاه‌ها، آسانسورها مورد استفاده قرار گرفته و تنها تعداد محدودی از جمله در ایستگاه امام‌حسین (ع) مباحث استانداردسازی آن تکمیل نشده است.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان با بیان اینکه پله‌های برقی تمامی ایستگاه‌های خط یک مورد استفاده قرار گرفته است، ادامه داد: آسانسور ایستگاه‌هایی که استانداردسازی آن توسط پیمانکاران در دست اقدام است به زودی تحویل‌گیری می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 444143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.