روحانی: همکاری سه قوه می تواند حل مشکلات را تسریع کند

رئیس جمهور گفت: همکاری سه قوه و هماهنگی آنها می‌تواند برای رفع مشکلات کشور و حل سریع‌تر مسائل کمک کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بعد از نشست امروز یکشنبه سران قوا در نشست خبری خاطرنشان کرد: جلسات رؤسای سه قوه بعد از تشکیل مجلس یازدهم امروز برای اولین بار برگزار شد و راجع به مسائل مهم کشور، عمدتاً مسائل اقتصادی بحث کردیم.

وی مساله ارز را یکی از موارد مورد بحث در نشست امروز سران قوا عنوان کرد و افزود: اینکه ارز صادرات غیرنفتی به چه صورت باید در کشور عرضه و ارز مورد نیاز کشور تأمین شود مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین راجع به مسائل نقدینگی کشور و اینکه چه برنامه‌هایی باید زودتر برای هدایت نقدینگی در کشور اجرایی و عملیاتی شود تا تورم کاهش یابد هم مورد بررسی قرار گرفت.

روحانی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست بحث‌های خوبی را مطرح کردیم و بنا شد این مباحث را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه همواره همکاری سه قوه و هماهنگی آنها می‌تواند به رفع مشکلات کشور و حل سریع‌تر مسائل کمک کند، گفت: بی‌تردید مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه به ویژه در شرایط خاص کنونی که با تحریم حداکثری و کرونا مواجه هستیم، در بسیاری از مسائل می‌توانند در کنار دولت رافع مشکلات مردم باشند.

رئیس جمهور از بررسی مسائل منطقه‌ای و مشکلات آن در نشست امروز سران قوا نیز خبر داد و گفت: توطئه‌هایی که آمریکا و صهیونیسم امروز برای منطقه طراحی کرده‌اند و اینکه چگونه باید مسائل منطقه را دنبال و ثبات و امنیت منطقه و تعاملات را حفظ کنیم، در نشست امروز بررسی شد.

روحاتی خاطرنشان کرد: به یاری خدا این جلسات ادامه پیدا می‌کند و مسائلی که امروز طرح کردیم در جلسات بعدی به ثمر می‌رسانیم و هماهنگی‌هایی که به عمل خواهد آمد حتماً در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم تاثیرگزار خواهد بود.

رئیسی: همکاری همه قوا و به خط شدن همه ظرفیت کشور، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز در پایان این جلسه، با قدردانی از زحمات همه دولتمردان و مسئولانی که در جای جای کشور مشغول خدمتگزاری به مردم هستند، گفت: امروز دشمن با جنگ اقتصادی، روانی و رسانه‌ای به دنبال مأیوس کردن مردم، اخلال در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و جامعه است و همکاری همه قوا و به خط شدن همه ظرفیت کشور، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت کشور در مقابله با ویروس کرونا، به این دلیل بوده که همه ظرفیت کشور به خط شده و در این مسیر بویژه حضور و مشارکت مردم بسیار نقش‌آفرین بوده است، افزود: دشمن ایجاد یأس را در بین مردم دنبال می‌کند و باید با اقدامات‌مان در همه حوزه‌های اجرایی، تقنینی، قضائی، نظارتی و پیگیری‌ها، امید را در میان مردم ارتقا دهیم.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: بحث‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد، دغدغه‌هایی است که در بین مردم وجود دارد. این مسائل باید دغدغه همه باشد و هر کس در حوزه مسئولیت خود به دنبال حل آنها باشد. امیدوارم مباحث این جلسه و جلساتی از این دست، در جهت رفع مشکلات و گره‌گشایی در زندگی مردم عزیز باشد.

قالیباف: بار سنگینی بر عهده دولت و ریاست محترم جمهور است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پایان نشست مشترک سران قوا، گفت: از خداوند متعال سپاسگزارم که اولین جلسه مشترک سران قوا در دوران فعالیت مجلس یازدهم با اولویت بررسی مسائل اقتصادی به عنوان دغدغه این روزهای یکایک مردم، مخصوصاً مردم مناطق محروم و آن بخش از عزیزانی که سربازان و مجاهدان عرصه تولید، در حوزه صنعت، کشاورزی، تجارت و صادرات و همه بخش‌ها هستند، برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز هماهنگی، همدلی و همکاری خوبی در حوزه مسائل اقتصادی وجود داشت، افزود: واقعیت این است که مهم‌ترین دغدغه همه و به ویژه سران قوا، توجه به حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است. امیدوارم با تصمیم‌گیری که شد، بتوانیم در حوزه بازار ارز، بورس، هدایت نقدینگی و سر و سامان دادن به بازار کالا حرکت‌های خوبی انجام دهیم.

رئیس مجلس اظهار کرد: دولت محترم مسئولیت اجرایی کار را دارد و بار سنگینی بر عهده دولت و ریاست محترم جمهور است. حتماً در فرصت پیش رو، همانطور که حضرت آقا فرمودند که حداقل ۳ فرصت ۱۰۰ روزه پیش رو است، همگی تلاش می‌کنیم که در این راه به دولت کمک کنیم تا بتواند در مسیر اجرای تصمیماتی که برای سر و سامان دادن به مسائل اقتصادی و کاهش مشکلات مردم دارد، گام بردارد.

قالیباف موضوع دیگر مورد بحث در جلسه امروز را موضوعات منطقه‌ای عنوان و تصریح کرد: واقعیت این است که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به شکل اجباری عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی را با کشورهای منطقه خلیج فارس دنبال می‌کنند. اینها حتماً باعث ناامنی خواهند شد و حتماً به دنبال شیطنت خواهند بود. در جلسه هم این موضوع مورد بحث قرار گرفت و ان‌شاءالله در این مسیر هم دقت لازم صورت خواهد گرفت و هم درباره تصمیمات خوبی در این زمینه صحبت شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با تداوم این جلسات، آثار و برکات آن برای مردم عزیز کشورمان به ثمر بنشیند.

کد خبر 444124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.