غذا خوردن در رستوران خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد بزرگسالانی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود دو برابر بیشتر از افرادی که تست کرونای آن‌ها منفی بود، در رستوران غذا خورده بودند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان داده‌های سلامت ۳۱۴ فرد که در تاریخ ۱۱ جولای در مراکز درمانی تست کرونا دادند را بررسی کردند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرد آزمایش کرونای ۱۵۴ نفر از این تعداد مثبت و ۱۶۰ نفر دیگر منفی بود. از شرکت کنندگان این مطالعه در مورد استفاده از ماسک، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی مانند رفتن به رستوران، باشگاه و دفتر کار سوالاتی پرسیده شد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد هم افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت بود و هم کسانی که نتیجه آزمایش آن‌ها منفی بود، در فعالیت‌های مشابهی شرکت کردند و تنها تفاوت عمده این دو گروه، غذا خوردن در رستوران بود. افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند تقریباً دو برابر شرکت کنندگان دیگر در رستوران غذا خورده بودند. این افراد اعلام کردند که ۱۴ روز پیش از بیمار شدن به رستوران رفته بودند.

در این مطالعه مشخص نشده است که این افراد در فضای باز یا فضای بسته رستوران نشسته بودند. ۴۲ درصد از افرادی که در مطالعه ذکر شده به کرونا مبتلا شدند اعلام کردند که با فردی که به کووید -۱۹ مبتلا بود، ارتباط نزدیک داشتند، در حالی که برای افرادی که جواب تست کرونای آن‌ها منفی بود ۱۴ درصد بود. همچنین ۷۱ درصد افراد مبتلا به کرونا در این مطالعه و ۷۴ درصد افراد سالم هنگام حضور در فضاهای عمومی از ماسک استفاده کردند.

به گفته محققان نتایج به دست آمده تعجب آور نیست، زیرا مردم مجبور هستند برای غذا خوردن در رستوران ماسک خود را بردارند و حتی ممکن است کنار هم بنشینند. بنابراین توصیه می‌شود افراد قبل از غذا خوردن در رستوران در مورد نتایج کار خود خوب فکر کنند، تا زمانی که غذا سرو می‌شود ماسک خود را برندارند، کنار افراد دیگر ننشینید و در صورت امکان در محیط باز رستوران غذا بخورند.

کد خبر 444122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.