سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: اندروید ایرانی باید توسعه یابد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی توضیح داده شد که در حال حاضر اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال شده و باید از این ظرفیت برای توسعه استفاده از این سیستم عامل بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل عمویی در مورد جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز با حضور محمد جواد جهانی، وزیر ارتباطات به بررسی تهدیدات امنیتی فضای سایبر کشور پرداخت. در این جلسه وزیر ارتباطات ضمن ارائه گزارش از روند توسعه شبکه ملی اطلاعات، به بررسی سپر دفاعی یکپارچه در فضای سایبری کشور پرداخت. همکاران وی نیز گزارشی درباره این عملکرد سپر دفاعی برای حفظ امنیت در فضای سایبری کشور ارائه کردند.

وی افزود: وزیر ارتباطات در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی ضمن تاکید بر توسعه شبکه ملی اطلاعات، لزوم تدوین اصول حکمرانی فضای مجازی را ضروری دانست؛ همچنین در این جلسه اشاره شد که از مجموع ۲۳ جز لازم برای توسعه زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات، ۲۰ جز مستقر شده و در زمینه‌های دیگر کار برای توسعه شبکه ملی اطلاعات ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در این جلسه کمیسیون امنیت ملی، بر لزوم تقویت جست و جو گر ملی و پیام رسان‌های بومی تاکید و اشاره شد که در حال حضار اندروید ایرانی بر روی برخی گوشی‌ها فعال است و باید برای توسعه این سیستم عامل از این ظرفیت استفاده کرد.

عمویی خاطرنشان کرد: اعضا کمیسیون امنیت ملی ملاحظاتشان را درباره ابعاد مختلف حکمرانی در فضای مجازی ارائه کردند و تهدیدات فضای مجازی اعم از تهدیدات حریم خصوصی و یا تهدیدات مشتمل بر داده‌های کلان کشور را موردبررسی قرار دادند. انتظار می‌رود وزارت ارتباطات در جهت حکمرانی و حمایت و حفاظت از داده‌های کشور و حریم خصوصی استفاده کنندگان از فضای مجازی در کشور نهایت تلاش را داشته باشد.

وی در پایان گفت: در این جلسه طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل مورد بررسی قرار گرفت و همچنان این موضوع در دستور کار کمیسیون امنیت قرار دارد.

کد خبر 444119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.