موافقت شورا با یک فوریت طرح میزبانی شهرداری برای اجلاس سازمان جهانی گردشگری

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در تهران» موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران در دفاع از یک‌فوریت طرح «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۴۰۰ در تهران» گفت: جایگاه و وجهه مدیریت شهری «شورا و شهرداری» خوشبختانه ازنظر مردم نگاهی نزدیک به آنهاست. در شرایطی که از کشورمان پی‌درپی به جهان غم، چالش، حذف و بهت مخابره می‌شود، نیاز داریم برای کاستن از خسارات‌هایی که خواسته و ناخواسته تحمیل می‌شود و برای پیشگیری از چالش و آسیب‌های بی‌برگشت و برای نشان دادن و تمرین رواداری و باهم زیستن؛ «گردشگری» را به‌عنوان یک‌راه چاره مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه از زاویه فوریت از این طرح دفاع می‌کند، افزود: در شرایطی روز به روز شرایط بر کشور و جامعه ما بنا بر عوامل داخلی و خارجی دشوار می‌شود، یکی از میدان‌ها و زمینه‌های گشایش و باز نگاه‌داشتن فضای ارتباط برای مردم، دقیقاً همین گردشگری است و این رویداد می‌تواند ضمن کنشگری تهران به‌عنوان پایتخت ایران در فضای گردشگری بین‌المللی به نوعی توان و روحیه مردم را تغییر دهد.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به خبرهای هر روزه گفت: توان روانی و اجتماعی مردم حدی دارد و اتفاقاً رویدادی از این دست می‌تواند با قید فوریت قابل دفاع باشد. زیرا فضایی برای کاستن از چالش‌ها را فراهم می‌کند. مدیران انجام این رویداد، مدیران گردشگری و دیپلماسی شهری هستند و چه اشکالی دارد که شهرداری تهران در این مورد توانمند و مثبت‌تر عمل کند.

فخاری تأکید کرد: تهران فرصت‌های بی‌نظیری دارد و کانون این رویداد به‌خوبی انتخاب شده و مجموعه گردشگری عباس‌آباد می‌تواند فرهنگ، هنر، زیبایی‌ها، سازگاری، روا داری، زندگی‌دوستی و حفاظت از جان، که در فرهنگ کهن مردم ایران‌زمین سابقه دارد را نشان دهد و به کاهش خشونت کمک کند.

وی در مورد برگزاری این رویداد گفت: برگزاری شایسته این کار به نوع برنامه‌ریزی مدیریت شهری بستگی دارد و از مدیریت منطقه عباس‌آباد باید این رویداد را به‌گونه‌ای برگزار کنند که هزینه‌بر نباشد. گردشگری در تمام دنیا ارزش‌آفرین است نه هزینه‌بر و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد متأسفانه مانند سایر کارها شده است که آنچه باید انسجام‌بخش باشد، ضد انسجام شده و آنچه باید ارزش‌آفرین باشد، هزینه‌بر می‌شود. برنامه‌ریزی اجرای این رویداد به گونه‌ای باشد که شورا بر آن نظارت داشته و چنین رویدایی فرصت بی‌نظیری برای ارزش‌آفرینی و بهبود وضعیت است.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش هم ضمن حمایت از طرح «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۱ میلادی و ۱۴۰۰ شمسی در تهران»، گفت: این طرح اهمیت بالایی دارد و اگر اجرایی شود، شهرداری را ملزم به میزبانی از اجلاس‌های سازمان گردشگری می‌کند.

وی افزود: سال گذشته با حضور در این رویداد پیشنهاد دادیم تهران به عنوان میزبان مجمع سازمان جهانی گردشگری باشد و از این پیشنهاد نیز استقبال شد.

خلیل آبادی با تاکید بر اینکه تهران مقصد گردشگری نیست، عنوان کرد: شهرهایی که روی گردشگری آن‌ها برنامه‌ریزی شده است، به مقصدی برای گردشگران تبدیل شده است، این در حالی است که تهران حداکثر امکانات گردشگری را دارد و از نظر تنوع فرهنگی و گردشگری بسیار غنی است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با اشاره به میراث ارزشمند و تاریخی تهران، ری و تجریش و رویدادهای تاریخی رخ‌داده در پایتخت، عنوان کرد: جاذبه‌های تهران برای گردشگران جذابیت دارد، اما با وجود هزینه‌هایی که شهرداری در راستای بهبود وضعیت گردشگری شهر تهران داشته، همچنان نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای وضعیت گردشگری پایتخت برنامه‌ریزی لازم نشده است، تصریح کرد: حوزه گردشگری و درآمدهای حاصل از آن را فراموش کرده و تنها به کسب درآمد از طریق نفت پرداخته‌ایم، در حالی که از طریق این حوزه به درآمد پایدار می‌رسیم.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا با تاکید بر اینکه یکی از راه‌هایی که در حوزه گردشگری می‌توانیم به نتیجه دلخواه برسیم، میزبانی و شرکت در رویدادها است، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم امسال میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری را عهده دار شویم، چرا که با اهمیت دادن به حوزه گردشگری انواع هنرها در شهر ظهور می‌یابد و خلاقیت و زیست پذیری مطلوب را نیز شاهد خواهیم بود.

یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ الی ۲۰۲۱ میلادی و ۱۴۰۰ شمسی در تهران» با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 444106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.