به گزارش خبرنگار ایمنا اسماعیل صالحی در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرای آسفالت معابر شیراز، اظهار کرد: بهسازی و نوسازی و مرمت آسفالت معابر مختلف اصلی و فرعی و حتی کوچهها در مناطق یازدهگانه، یکی از بیشترین تقاضاهای شهروندان بوده است.
وی با بیان اینکه اجرای این حجم از آسفالت در چنین فاصله زمانی، تجربهی کم سابقهای برای شهرداری شیراز محسوب میشود، گفت: در اجرای پروژه آسفالت معابر، مهمترین بحث، کیفیت کار بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه هر هفته گزارش عملکرد آسفالت معابر، با استفاده از روشهای مختلف اطلاعرسانی، به شهروندان گزارش شده است، گفت: با افزایش نظارت و بهرهگیری از نظرات شهروندان و شهرداران مناطق یازدهگانه، اجرای این میزان عملیات آسفالت معابر ممکن شده است.
صالحی با اشاره به پیگیری دستور شهردار و حمایتهای اعضای شورای اسلامی شهر در موضوع بهبود آسفالت معابر تأثیرگذار بوده است، گفت: امسال عملیات آسفالت معابر شهر بهطور پیوسته از اوایل خردادماه آغاز و تاکنون آسفالت معابر متعددی در مناطق مختلف شهر با اولویت معابر و میدانهای اصلی و پس از آن معابر فرعی انجام شده است.
وی با اشاره به نظارت کیفی مستمر حین انجام کار در کنار میزان قابل توجه آسفالت خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده، تا اوایل مهرماه بالغ بر ۲ میلیون مترمربع از معابر در شیراز آسفالت خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه با هدف پرهیز از دوبارهکاری، هماهنگیهای اداری با دستگاههای خدماترسانی شامل آبفا، برق، گاز و مخابرات انجام شده است، افزود: در بسیاری از معابر منتظر پاسخ استعلام ارسالی به دستگاههای خدماترسان هستیم تا کار را عملیاتی کنیم.
صالحی با بیان اینکه اجرای هر مترمربع آسفالت بیش از ۶۰ هزار تومان هزینه دارد، اظهار کرد: اجرای پروژه آسفالت را از پرهزینهترین خدمات شهری برشمرد که دارای محدودیتهای مختلفی به لحاظ زمان، مکان و شیوه اجرا است.
وی در عین حال تاکید کرد که شهرداری طرح بهسازی آسفالت خیابانهای شیراز را تا پایان امسال در برنامه دارد.
نظر شما