گنجینه ای از رنگ و نقش در پردیس هنر

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان گفت: پردیس هنر با هدف ایجاد یک اکوسیستم برای گردآوری مجموعه‌ای غنی از فرهنگ، هنر و معماری معاصر اصفهان در قالب پروژه‌ای پویا و در تعامل با شهروندان در زمینی به وسعت هفت هکتار اجرا شد.

سعید کورنگ بهشتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث بوستان پردیس هنر اصفهان واقع در خیابان آبشار سوم و در محدوده منطقه شش در سال ۹۴ با محوریت اداره کل طراحی و دفتر فنی شهرداری و مشاور طراح با هدف ایجاد یک اکوسیستم برای گردآوری مجموعه‌ای غنی از فرهنگ، هنر و معماری معاصر اصفهان در قالب پروژه‌ای پویا و در تعامل با شهروندان در زمینی به وسعت هفت هکتار آغاز شد.

وی با اشاره به اجزای تشکیل دهنده بوستان پردیس هنر اصفهان، تصریح کرد: یکی از این اجزا میدان ورودی پردیس هنر فضایی جهت برگزاری هرگونه رخداد هنری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و مردمی با رویکرد فرهنگ و هنر در بستر طبیعت (۶۳۰ متر مربع) است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در نمای ورودی اصلی پردیس هنر، سازه‌ای با سقف چوبی خودنمایی می‌کند و سر در ورودی زیبایی اجرا شده است، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در مقیاس شهری، کشوری و جهانی در فضای ۲۰۰ مترمربعی در نظر گرفته شده برای این بخش، امکانپذیر است.

وی ادامه داد: در بخش آمفی تئاتر روباز این مجموعه امکان برگزاری مراسم‌های مختلف با ظرفیت بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفر، مشرف به منظر رودخانه و فضای سالن‌های سرپوشیده زیر آمفی تئاتر، جهت نمایش فیلم و تئاتر در قالب سالن‌های بلک باکس گالری و نمایشگاه موقت و فضاهای پشتیبان فراهم شده و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اداره و برگزاری مراسم‌ها زیر نظر سازمان فرهنگی و تفریحی مورد توجه قرار گرفته است.

کورنگ بهشتی با اشاره به برج آبنمای پردیس هنر، گفت: این مکان محل تجمع و گفت و گوی شهروندان در بالاترین نقطه ارتفاعی پارک و ایجاد پتانسیل جهت استفاده از منظر رودخانه و پارک به وسعت ۶۸۰ مترمربع است.

وی تصریح کرد: برای آبنمای مرکزی پردیس هنر طراحی فضایی امن و باکیفیت جهت استفاده عموم با صدای آرامش بخش حرکت آب در محیطی با متراژ سه هزار و ۳۷۰۰ متر مربع انجام شده است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با اشاره به آبراه‌ها و آبشارهای پردیس هنر، اظهار کرد: طراحی مسیری با کیفیت منحصر به فرد در متراژ هشت هزار مترمربع جهت گفت و گو و قدم زدن، منتهی به آبگیر طبیعی شکل و مسیرهای نقوش اسلیمی فرش گل، باغ گل رز انجام شده و در بخش آلاچیق‌ها و نشیمنگاه‌ها نیز در حاشیه رودخانه و مشرف به آن، فضاهای نشیمن با کیفیت خاص خود، مسیری جهت گذران اوقات فراغت مشرف به منظری زیبا و دلنشین را فراهم آورده است.

وی گفت: در بوستان پردیس هنر فضاهای پشتیبانی شامل: سرویس بهداشتی، نمازخانه و مسیرهای دسترسی مناسب خودروهای امداد و آتش نشانی، جهت خدمت رسانی در صورت بروز حوادث اجرا شده است.

کورنگ بهشتی افزود: بوستان پردیس هنر با نظارت حوزه معاونت عمران شهری و توسط سازمان عمران از محل اعتبارات منطقه شش و با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال طی دو فاز تکمیل و بخشی از پروژه به عنوان فاز نخست در سال ۹۶ و پروژه کامل در اسفند ۱۳۹۷ با حضور معاون وزیر کشور به بهره برداری رسید.

کد خبر 444088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.