کاهش مشکلات ترافیکی آمل با توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری

شهردار آمل گفت: با راه اندازی مسیر ویژه دوچرخه سواری در شهر نه تنها از آلودگی و دیگر مشکلات شهری کاسته خواهد شد بلکه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر رفع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سید حمید هاشمی گفت: تهیه طرح خط ویژه دوچرخه سواری در هسته مرکزی شهر نهایی شد و بزودی با همراهی و مصوبه شورای اسلامی شهر اجرایی می‌شود.

وی گفت: در آینده طرح دوچرخه سواری در کل شهر اجرا خواهد شد و در حال حاضر طرح مسیر دوچرخه سواری خیابان شهید بهشتی و بلوار آزادگان به پل معلق و پل دوازده چشمه نهایی شده است.

شهردار آمل تصریح کرد: ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری ایمن و استاندارد باید یکی از اولویت‌های شهرداری باشد، اما ایجاد این مسیرها در گرو همراهی، عزم مسئولان و مشارکت شهروندان است.

هاشمی با اشاره به اینکه امروزه جوامع توسعه یافته کاملاً دریافته‌اند که راه رهایی از آلودگی و گرم شدن دمای کره زمین و همچنین اتلاف وقت و انرژی گزاف ناشی از ترافیک، استفاده از وسیله نقلیه پاک و بدون آلودگی مثل دوچرخه است، ادامه داد: با راه اندازی مسیر ویژه دوچرخه سواری در شهر نه تنها از آلودگی و دیگر مشکلات شهری کاسته خواهد شد بلکه بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر رفع خواهد شد.

کد خبر 444085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.