۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کاهش قیمت طلا در هفته گذشته

در آخرین معاملات صورت گرفته در هفته گذشته در بازارهای جهانی بهای فلز زرد همچنان در مدار کاهشی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، در آخرین معاملات صورت گرفته در هفته منتهی به جمعه ۲۱ شهریور، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۵ دهم درصد کاهش به یک هزار و ۹۴۳ دلار و ۵۳ سنت رسید.

همچنین در بازارهای آمریکا نیز هر اونس طلا با ۶ دهم درصد کاهش به یک هزار و ۹۵۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

لازم به ذکر است، پس از آنکه بانک مرکزی اروپا و کنگره آمریکا از تصویب طرح‌های محرک مالی با هدف تقویت اقتصادهای بحران زده دو سوی آتلانتیک جلوگیری کردند، بهای جهانی فلز زرد در بازارهای جهانی رو به کاهش گذاشت.

گزارش‌ها حاکی است، بهای جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به سبب اتخاذ سیاست‌های محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، تا لحظه انتشار این گزارش، شمار مبتلایان به بیماری مرگبار کرونا به بیش از ۲۸ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر در سراسر جهان رسیده است و بیش از ۹۲۴ هزار و ۸۷۸ نفر جان خود را به سبب ابتلاء به این بیماری از دست داده‌اند.

از دیگر سو، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از احتمال قطع ارتباط اقتصادی واشنگتن و پکن خبر داده که این مساله نیز چشم‌انداز بهبود اقتصادی را تیره‌تر کرده است.

بنا بر اعلام کارشناسان، غیرقابل پیش‌بینی بودن وضعیت بازارهای بورس جهانی به سبب شیوع بیماری کرونا و همچنین ابهام در خصوص وضعیت اقتصاد جهانی ممکن است سبب شود بهای جهانی طلا رو به افزایش گذارد و تا پایان سال ۲۰۲۰ به بیش از دو هزار و ۳۰۰ دلار افزایش یابد.

منبع: ایرنا

کد خبر 444084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.