۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
۲۴ رأس از حیات وحش دماوند تلف شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در هفته گذشته ۲۴ لاشه مربوط به کل، بز، قوچ و میش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند کشف و نمونه‌برداری لازم برای تشخیص علت مرگ آنها انجام و به دامپزشکی ارسال شد.

به گزارش ایمنا، محمد فریدی اظهار کرد: مأموران اجرایی محیط زیست دماوند در هفته گذشته طی پایش منطقه، به صورت موردی با لاشه شش کل و بز و ۱۸ قوچ و میش مواجه و اقدام به جمع آوری لاشه‌ها و دفع بهداشتی آنها کردند.

وی با بیان اینکه طی پنج روز گذشته هیچ لاشه جدید و یا علائم بیماری در حیات وحش مشاهده نشده است، گفت: بنا بر اعلام اولیه دامپزشکی، علت مرگ این گونه‌ها پی پی آر، یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک اعلام شد اما هنوز به طور قطعیت نمی‌توان این موضوع را تائید یا رد کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند، تصریح کرد: این موضوع نیازمند آزمایشات و بررسی بیشتر در صورت مشاهده تلفات جدید و یا بیماری در حیات وحش است که در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول گفت: ضدعفونی آبشخورها و چشمه‌ها و اطراف آنکه محل اصلی حضور حیات وحش است از جمله اقدامات انجام شده در این ارتباط بود.

فریدی از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف لاشه ۲ رأس کل وحشی در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند خبر داد و خاطرنشان کرد: در گشت و پایش مأموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت شرق استان تهران لاشه دو رأس کل وحشی در منطقه شکار ممنوع کوه سفید کشف شد.

وی افزود: متخلف پس از تعقیب و گریز طولانی از محل متواری شد که با توجه به شناسایی وی، پیگیری لازم از طریق مراجع قضائی و انتظامی انجام و با اخذ دستور قضائی این شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مقامات قضائی تحویل خواهد شد.

بر اساس گزارش ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف محیط زیستی و یا صید و شکار غیرمجاز، موضوع را بلافاصله از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 444068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.