طرح حمایت از هنرمندان اصفهان در مرحله نهایی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح حمایتی از هنرمندان در مرحله نهایی شدن است که جزئیات آن حداکثر تا هفته آینده به اطلاع هنرمندان خواهد رسید تا در حد توان ضرر محدودیت‌هایی که بر آن‌ها تحمیل شده، جبران شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیمه دوم سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ آبستن حوادثی بود که به واسطه آن ضربات مهلکی بر حوزه فرهنگ و ورزش شهر و کشور وارد شد، اظهار کرد: این حوادث با ناآرامی‌های ۲۵ آبانماه آغاز شد، با سقوط هواپیمای اوکراینی ادامه یافت و با بروز همه‌گیری کرونا که همچنان کسی زمان زمان پایان این کابوس مجسم را نمی‌داند جاری است.

وی افزود: با وجود این شرایط، اقدامات شهرداری در هیچ حوزه‌ای متوقف نشد و با تغییر رویکرد متناسب با شرایط کنونی، حرکت روبه جلوی اقدامات ادامه پیدا کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه‌های برنامه‌ای در حوزه فرهنگ و ورزش اصفهان در سال جاری مواجه هستیم، تصریح کرد: احداث تماشاخانه‌های کوچک مقیاس تئاتر در پردیس هنر و در چند منطقه شهری از جمله این اقدامات است که در آینده نزدیک سبب افزوده شدن صدها صندلی به ظرفیت تئاتر اصفهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه منظر فرهنگی چهارباغ پس از سردرگمی بسیار که پیشتر تجربه کرده بود، با این نام تأیید و بوجه مورد نیاز آن نیز تصویب شد، ادامه داد: با توجه به اهمیت چهارباغ و با بررسی نمونه‌های مشابه آن به انعقاد قرارداد مناسبی رسیدیم و اقدامات ذیل مفهوم منظر فرهنگی چهارباغ ساماندهی شد.

مزروعی اختصاص بودجه برای پروژه تئاتر شهر و نظارت مستمر بر طرح معماری آن، جلوگیری از فروش مکان تالار شهر و افزوده شدن کاربری فرهنگی و گردشگری به آن، مشارکت در تولیدات سینمایی و نمایشی، اهتمام و تصویب بودجه برای ثبت، پردازش و انتشار تاریخ شفاهی اصفهان، احداث خانه کودک، ساماندهی باغ‌های بانوان، احداث پردیس گل نرگس منطقه پنج، پیش‌بینی مجموعه‌های روباز ورزشی را از جمله اقدامات دیگر یک سال اخیر در حوزه فرهنگ و ورزش اصفهان برشمرد.

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که در بررسی تفریغ بودجه در دوره پنجم داشته‌ایم، شاید بتوان گفت فرایند بودجه حین اجرا اهمیت ویژه‌ای داشته و از تفریغ سال‌های بعد مهم‌تر است زیرا وقتی بودجه را در مرحله تفریغ بررسی می‌کنیم، چندان تغییری در وضعیت گذشته آن نمی‌توان داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از طریق بازدیدهای هفتگی و رصد از نزدیک پروژه‌ها و نیز بررسی وضعیت آن‌ها در جلسات کمیسیون با حضور معاونت‌های عمران، شهرسازی، فرهنگی و برنامه ریزی شهرداری، اولویت پروژه‌ها به مدیران شهرداری گوشزد می‌شود تا اجرای آن‌ها سرعت بیشتری یابد.

وی خاطرنشان کرد: مطالبات هنرمندان به دلایل مختلف همچون نبود پیگیری کافی، کم اهمیت قلمداد شدن مسئله و ایرادات ساختاری به تعویق افتاده بود که اکنون تا حدود زیادی مطالبات این قشر پرداخت شده و با هماهنگی میان معاونت فرهنگی و معاونت مالی شهرداری توافق شده که این انباشت مطالبات تکرار نشود.

مزروعی با بیان اینکه در شرایط متأثر از شیوع ویروس کرونا، رویدادهای ورزشی، فرهنگی و هنری در شهر تقریباً به صفر رسیده و این امر باعث سختی وضعیت هنرمندان شده است، گفت: استقبال از سینماها کم شده، عملاً کنسرت‌ها تعطیل است و برنامه‌های شهرداری مانند گذشته در شهر برگزار نمی‌شود به همین خاطر جلسات متعددی با معاونت فرهنگی برای بررسی چگونگی حمایت از هنرمندان برگزار شده و شهردار اصفهان نیز پیگیر آن است.

وی اظهار کرد: طرح حمایتی از هنرمندان با توجه به سه محور تولید هنرمندان، حمایت مالی شهرداری و رضایت شهروندان در مرحله نهایی شدن است که جزئیات آن حداکثر تا هفته آینده به اطلاع هنرمندان خواهد رسید تا در حد توان ضرر محدودیت‌هایی که بر آن‌ها تحمیل شده، جبران شود.‌

کد خبر 444055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.