۴۴ هکتار فضای سبز در بیرجند مورد نیاز است

معاون شهرسازی و معماری شهردار بیرجند با بیان اینکه فضای سبز مورد نیاز بیرجند ۴۴.۷ هکتار است، گفت: تنها ۰.۵ هکتار از این اراضی در اختیار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا، حمید فخیم‌زاده اظهار کرد: در طرح آماده شده توسط شهرداری بیرجند، شهر به ۱۷ بخش تقسیم شده که برخی از قسمت‌های موجود در طرح با توجه به نقشه طرح تفصیلی، پیشنهاد اجرای فضای سبز در این محدوده داده شده که می‌توان با اجرایی کردن آن از گسترش حاشیه نشینی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: وجود مسیل طبیعی، دانشگاه‌ها و جاده در برخی از قسمت‌های کمربند شهر می‌تواند مانع طبیعی برای جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری و حاشیه نشینی باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کمربند شهر را که نیازمند اجرای فضای سبز است محدوده سراب عنوان کرد و افزود: در قسمت جنوب غربی شهر با توجه به اینکه هیچ گونه کمربند سبزی وجود ندارد و همچنین وجود شهرک اداری و طرح ۲۷ هکتاری اقدام ملی مسکن می‌طلبد که در این محدوده جهت جلوگیری از رشد بافت‌های ناهمگون، کمربند سبز ایجاد شود.

فخیم‌زاده تصریح کرد: دور تا دور اراضی مهرشهر که محدودیت کالبدی واضح و مشهودی نداریم نیز باید جزو اولویت‌ها قرار گرفته و با توجه به اینکه این محدوده مستعد ساخت و سازهای غیر رسمی است اجرای کمربند سبز در این منطقه پیشنهاد می‌شود.

وی گفت: در قسمت شرقی شهر نیز با توجه به شرایط طبیعی و توپوگرافی و وجود اراضی زعفرانیه و طراحی کمربند سبز طبق طرح تفصیلی می‌بایست اجرا شود..

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند با اشاره به تقسیم فعالیت‌های انجام شده در این زمینه به سه بخش عنوان کرد: قسمت‌هایی از شهر که با معابر شهری ایجاد شده فعلاً در دستور کار نیست.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی بخش‌هایی از شهر که در مسیر رودخانه قرار دارد توصیه می‌شود و مناطقی مانند حاشیه مهرشهر، زاگرس و سراب برای اجرای کمربند سبز در اولویت قرار گیرد و از گونه‌های اثر گذار کم آب بر با توجه به اقلیم منطقه در این طرح استفاده شود.

کد خبر 444051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.