دارایی مردم اصفهان به تاراج رفته است/ حرمت خون شهیدان استان را حفظ کنید

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم اصفهان مورد بی مهری در بسیاری از امور قرارگرفته و از حق آبه شرعی، قانونی و تاریخی خود محروم مانده‌اند که می‌توان گفت به نوعی تاراج اموال و دارایی آنها را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، هفته دفاع مقدس را نقطه عطف و مقطعی درخشان در تاریخ بلند و طولانی مردم ایران دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس و ایثارگری رزمندگان علاوه بر تأثیر شگرف بر جامعه ایران موجب تغییر نگرش و تغییرات اساسی در بینش و نگرش مردم جهان نسبت به ابعاد زندگی خود و نحوه اراده جوامع مختلف شد که این تغییرات قابل توجه ایجاد شده در صف بندی‌های جغرافیای سیاسی جهان در حدود نیم قرن اخیر در جهان ناشی از پایمردی و دفاع مردانه و حماسی رزمندگان و فرزندان این مرز و بوم بوده است.

وی افزود: استان اصفهان در دفاع مقدس جایگاهی ویژه و منحصر به فرد داشته به نحوی که امام راحل (ره) نیز بر این موضوع تأکید و فرمودند " در کجای دنیا شهری مانند اصفهان را می‌توانید پیدا کنید؟ " انتظار این بود که مردم این شهر به جهت سابقه طولانی در دفاع از میهن اسلامی مورد عنایت بیشتری باشند.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نه تنها این امر محقق نشده بلکه مردم اصفهان مورد بی مهری در بسیاری از امور قرارگرفته و از حق آبه شرعی، قانونی و تاریخی خود محروم مانده‌اند که می‌توان گفت به نوعی تاراج اموال و دارایی آنها را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه رفع این ظلم با عناوین و بهانه‌های مختلف هر روز به تعویق می‌افتد، ادامه داد: با توجه به تأکید رئیس قوه قضائیه در عمل به معنویات شورای عالی آب و درخواست مکرر مردم امیدواریم به جهت احترام و به حرمت خون شهیدان این استان نسبت به احقاق حقوق قانونی این مردم در حق‌آبه‌های آنها و احیا زاینده رود گامی عملی و مؤثر برداشته شود تا این امر حداقل قدردانی از تلاش‌های مردم در دفاع از جمهوری اسلامی باشد.

دقت در روند تفریغ بودجه نشان از اهتمام در شفاف‌سازی دارد

معین با اشاره به حساسیت و تعهد اعضای شورای شهر در رسیدگی به لایحه تفریغ بودجه سالیانه و گزارش حسابرس شهرداری، خاطرنشان کرد: در این رسیدگی حساب‌های شهرداری سراسر کشور و دستورالعمل‌های ابلاغی در مورد نحوه نگهداری حساب‌ها که از گذشته ادامه داشته و بر ادامه آن از سوی وزارت کشور تاکید می‌شود پاسخگوی عناوین متعدد حساب‌ها و معاملات شهرداری‌ها از جمله دریافت‌ها و پرداخت‌های غیر تعدی نیست.

وی ادامه داد: همکاری و همراهی شهردار اصفهان و معاونان و مدیران شهرداری و برگزاری جلسات متعدد با اعضای محترم شورای اسلامی شهر در کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر و حسابرسان منتخب شورا نشان اهتمام جدی مدیریت شهری در شفاف سازی هرچه بیشتر اقدامات انجام شده است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امید است با دستور و پیگیری شهردار ایرادات شکلی مطرح شده از سوی حسابرس قانونی و کمیسیون‌های شورای شهر مرتفع و در تفریغ بودجه بعدی شاهد شفافیت بیشتر در حساب‌های دوره رسیدگی باشیم.

دانش آموزان، اولیا و معلمان بلاتکلیف هستند

وی تصریح کرد: در شرایطی مدارس بازگشایی شد که هیچ یک از ابهامات و نگرانی‌های جامعه، دانش آموزان و اولیای آن‌ها برطرف نشده و مطالبی که از سوی مسئولان آموزش و پرورش در جامعه مطرح می‌شود غیرمکفی و متناقض است.

معین افزود: در واقع دانش آموز و اولیا آنها به صراحت نمی‌دانند که آیا کلاس‌ها حضوری است یا غیرحضوری و در صورت حضوری بودن نحوه حضور و زمان و ساعت آن به چه صورتی باید باشد. در صورتی که این امر به انتخاب اولیا دانش آموزان باشد آیا معلمان مکلف به انجام امر آموزش در دو برابر زمان قانونی هستند؟ یعنی یکبار به صورت حضوری و یکبار به صورت غیرحضوری به علاوه غیرثابت و یکسان نبودن این موضوع در واحدهای مختلف آموزشی خود بر بلاتکلیفی دانش آموزان و اولیا آنها افزوده است.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: انتظار این بود که برای تأمین ماسک و لوازم ضدعفونی دانش آموزان با نرخ‌های مناسب از سوی اداره کل آموزش و پرورش و نواحی و مناطق مختلف آن اقدام مؤثری انجام شود تا هزینه‌های مازاد بر خانواده‌ها تحمیل نشود.

وی از مجموعه آموزش و پرورش و مدیران ارشد استان درخواست کرد با برخوردی مسئولانه‌تر نسبت به تعیین تکلیف مراکز آموزشی و با استفاده از نظریات تخصصی ستاد مبازره با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان اقدامات فوری و لازم را به عمل آورده و بیش از این جامعه از این منظر دچار نگرانی نباشد.

پاسخ به جوانان دغدغه آیت الله صانعی بود

معین با اشاره به درگذشت مرجع عالیقدر جهان تشییع، آیت الله شیخ یوسف صانعی، اظهار کرد: جدای از جایگاه ایشان در حوزه‌های علمیه جا دارد فقدان آن عزیز سفر کرده به عنوان یکی از شخصیت‌های اصفهانی که مراحل اولیه تحصیلی خود را در حوزه علمیه اصفهان طی کرد را به مردم شریف اصفهان تسلیت عرض کنم.

وی با بیان اینکه آن مرحوم از جمله مراجع نواندیشی بود که می‌توان از ایشان به عنوان فقیهی معتقد و عامل به فقه پویای امام صادق (ع) یاد کرد، افزود: شخص ایشان با تمامی وجود دغدغه پاسخگویی به شبهات نسل جوان و پاسخ به نیازهای فقهی عصر حاضر جامعه را داشته و به همین دلیل آن فقیه خادم همواره در کنار مردم و با مردم در جهت گسترش فرهنگ انسان ساز اهلبیت (ع) و رعایت حقوق مردم تلاش می‌کرد.

کد خبر 444039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • علی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    19 1
    من سه دانش آموزدارم وقتی پول لوازم تحریرشون ندارم چطوری بفرستمشون مدرسه...حالاماسک و الکل هم شده قوزبالاقوز...خداازباعث وبانی گرونی نگذره