شهرداری تهران برای سازمان گردشگری باز هم تذکر گرفت

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تکمیل لایحه سازمان گردشگری شهر تهران به شهردار تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل‌آبادی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، تأثیر صنعت گردشگری را بر میزان تولید ناخالص داخلی، ایجاد اشتغال و افزایش درآمدهای ارزی چشمگیر خواند و گفت: اکنون این صنعت به علت شیوع ویروس کرونا در جهان با چالش جدی مواجه شده زیرا بقای عمده مشاغل حوزه گردشگری را به خطر انداخته است.

وی افزود: سفر مسئولانه، ایمن و حمایت‌های دولت از بخش‌های مختلف صنعت گردشگری حکایت از درک درست متولیان توسعه این صنعت دارد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورا تصریح کرد: در تهران، ری و تجریش به دلیل نبود مدیریت یکپارچه گردشگری در شهرداری، علیرغم ویژگی‌های منحصر به‌فرد منطقه خود نتوانسته‌ایم آنچنان که باید سهم قابل توجهی از رویدادهای گردشگری را به خود اختصاص داده و نتوانسته‌ایم تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

خلیل‌آبادی ادامه داد: در راستای توسعه گردشگری و ضرورت تبدیل این شهر به مقصد گردشگری، در سال ۹۷ در ماده ۷۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری مکلف به ارائه لایحه سازمان گردشگری در پایان سال اول اجرای برنامه شده است.

وی با تاکید بر اینکه با گذشت بیش از دو سال از اجرای برنامه و نزدیک شدن به پایان دوره پنجم شورای اسلامی، کماکان اقدام ویژه‌ای در این باره نشده، اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران عزم جدی وجود ندارد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، گفت: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که نسبت به ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری هرچه سریع‌تر اقدام شده و به این تکلیف برنامه مصوب شورا جامه عمل بپوشاند.

کد خبر 444027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.