۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
ایجاد کمربند سبز در بیرجند

شهردار بیرجند گفت: طرح پیشنهادی اجرای کمربند فضای سبز توسط شهرداری بیرجند تهیه شده است و هدف از اجرای این طرح فیلترینگ شهر کویری بیرجند و جلوگیری از جرم در حاشیه نشینی در حریم شهر است.

به گزارش ایمنا، محمد علی جاوید اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش معضل حاشیه نشینی، بدون تردید ایجاد کمربند سبز بهترین راهکار و طرح اثرگذار در جلوگیری از این معضل است.

وی افزود: طرح پیشنهادی اجرای کمربند فضای سبز توسط شهرداری بیرجند تهیه شده است و هدف از اجرای این طرح فیلترینگ شهر کویری بیرجند و جلوگیری از جرم در حاشیه نشینی در حریم شهر است.

شهردار بیرجند با اشاره به اجرای کمربند سبز در بسیاری از کلانشهرها اضافه کرد: با توجه به آئین نامه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، شهرداری‌ها می‌توانند با همکاری دستگاه‌های مرتبط به منظور کاهش آلودگی هوا و اثرات ناشی از پدیده گرد و غبار اقدامات لازم برای توسعه فضای سبز و احداث کمربند فضای سبز شهری را انجام دهند.

جاوید یادآور شد: با توجه به نقشه شهر بیرجند در برخی از نقاط حاشیه شهر، امکان گسترش حاشیه نشینی وجود دارد لذا هنوز وضعیت سکونتگاه‌های آن حاد نشده و با توجه به اینکه در سالهای گذشته روستاهای زیادی به شهر الحاق شده ممکن است در آینده به چالش شهری تبدیل شود.

کد خبر 444018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.