صدور اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور در این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری در نشست با مدیر مزرعه گردشگری توسکا، گفت: اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور برای مزرعه گردشگری توسکا با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر در گرگان صادر شد.

او خاطرنشان کرد: درخواست‌های متعددی برای ایجاد مزارع گردشگری کشاورزی در سطح کشور وجود داشته و استان گلستان به‌عنوان اولین استان در کشور دارای مزرعه گردشگری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: مزارع کشاورزی زمینه جذب بیشتر گردشگران به گلستان را فراهم خواهند کرد. محور توسعه استان بر دو محور گردشگری و کشاورزی استوار است و در رونق اقتصادی آن نیز گردشگری و کشاورزی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

تجری با اشاره به این‌که دستورالعمل گردشگری کشاورزی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تدوین شده است، توضیح داد: با ابلاغ این دستورالعمل یک عنوان شغلی به فهرست مشاغل حوزه گردشگری افزوده شد و افرادی که علاقه‌مند به حوزه گردشگری کشاورزی هستند، می‌توانند از این زمینه شغلی بهره برده و به‌صورت قانونی و با استفاده از ضوابط دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.

مجید زمانی مدیر مزرعه گردشگری توسکا نیز در ادامه این نشست بیان کرد: کار احداث این مزرعه که پنج هکتار مساحت دارد، از سال ۹۷ آغاز و در تابستان ۹۸ فاز نخست آن آماده بهره‌برداری شد.

او با اشاره به این‌که باغ تمشک، مزرعه توت‌فرنگی، مزرعه سبزی‌ها و صیفی‌جات، مزرعه حیوانات و فضای آموزش کشاورزی از بخش‌های مختلف مزرعه توسکا است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های داخلی این مزرعه از قبیل کاشت، داشت و برداشت محصول، بر اساس الگوی کار داوطلبانه انجام می‌شود.

کد خبر 444010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.