اعمال قانون اشغال کنندگان مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: اشغال کنندگان مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین به موجب مصوبه شورای ترافیک استان با همکاری گشت بازرسی شهرداری و پلیس راهور اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: با مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان گشت بازرسی شهرداری قزوین با همکاری پلیس راهور و پلیس‌های دوچرخه‌سوار، اشغال کنندگان مسیرهای دوچرخه این شهر را جریمه خواهند کرد.

وی افزود: مسیرهای دوچرخه از منابع دریافتی شهروندان برای ترویج فرهنگ تندرستی و نشاط و تقویت ورزش همگانی و استفاده از دوچرخه به جای خودرو ایجاد شده اند و باید قابلیت استفاده برای عموم را داشته باشند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: در نشست شورای ترافیک استان همچنین با توجه به مشکلات ترافیکی ورودی ناحیه شهری مهرگان و همچنین برای تأمین ایمنی وسایل نقلیه در این مسیر، طرحی با در نظر داشتن میدان و همچنین کندرو با هدف دسترسی از مسیرهای محدوده ورودی مهرگان طراحی و بررسی شد و طرح هندسی پیشنهادی به تأیید اعضای شورا رسید.

زرآبادی‌پور گفت: از آنجا که در گذشته با توجه به مشکلات ترافیکی ناشی از تردد ۵۳۰ دستگاه تاکسی کرایه برون‌شهری ایستگاه‌های تاکسی مستقر در تقاطع ۲۲ بهمن و همچنین نبود تسهیلات رفاهی برای مسافران و در نتیجه انتقال پایانه مذکور به پایانه نسیم شمال، چند دستگاه اتوبوس در پایانه تقاطع ۲۲ بهمن برای دسترسی سریع‌تر مسافران به این پایانه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای تأمین دسترسی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های پایانه مذکور به سمت قزوین، مقرر شد مکاتبات لازم با شهرداری منطقه یک برای تملک اضطراری قسمت شمال شرق و شرق پایانه، انجام شود.

کد خبر 444007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.