افراد با علائم خفیف و متوسط کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۵۷ مرکز مراقبت بیماری‌های حاد تنفسی در استان از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعال است و چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری در شهر اصفهان و سایر این مراکز در شهرستان‌های استان خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی مربوط به کرونا را به افراد ارائه می‌دهند.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا این نگرانی وجود داشت که بسیاری از افراد همراه بیمار و یا افراد مشکوکی که بیمار نیستند با مراجعه به بیمارستان آلوده شوند، اظهار کرد: وقت کادر درمان در بیمارستان‌ها به جای ارائه خدمات به بیماران صرف پاسخگویی مراجعات سرپایی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت مراکز منتخب بیماری‌های تنفسی با دسترسی مناسب در همه شهرستان‌ها را راه‌اندازی کرده است و در اصفهان شش مرکز با تیم‌های توانمند و با تجربه وجود دارد و پزشک، پرستار و نمونه گیر آزمایشگاه پاسخگوی مراجعان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: هدف اصلی راه اندازی مراکز منتخب سرپایی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی اولیه برای افراد علامت دار و مشکوک به کرونا و کاهش بار مراجعات بیمارستان‌ها بوده است تا افراد دارای علائم خفیف و متوسط با مراجعه به این مراکز خدمات اولیه را بدون نیاز مراجعه به بیمارستان‌ها دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مراکز تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری رعایت می‌شود، اضافه کرد: مراکز ۱۶ ساعته حداقل روزی دو بار به طور کامل ضدعفونی می‌شود، افراد بدون نگرانی و ترس از انتقال ویروس به این مراکز مراجعه کنند.

حیدری با اشاره به نحوه فعالیت مراکز خدمات جامع سلامت شهری ۱۶ ساعته در استان اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۷ مرکز مراقبت بیماری‌های حاد تنفسی در استان از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعال است، چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری در شهر اصفهان و دیگر مراکز در شهرستان‌های استان خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی مربوط به کرونا را به افراد بیمار ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چهار مرکز شهر اصفهان در نقاط مختلف شهر برای تسهیل دسترسی شهروندان پیش‌بینی شده است، توضیح داد: مرکز جامع سلامت شهری شهید اول در خیابان معراج، مرکز خدمات جامع سلامت شهری خوراسگان یک در خیابان جی، مرکز خدمات جامع سلامت شهری معتمد در خیابان طالقانی و مرکز خدمات جامع سلامت شهری امیر عرب در ملک شهر خیابان مفتح به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

آموزش‌های لازم قرنطینه خانگی در مراکز ۱۶ ساعته داده می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان اینکه افرادی که هر کدام از علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارند باید ابتدا به مراکز خدمات جامع سلامت شهری مراجعه کنند، تصریح کرد: این مراکز منتخب برای بیماری‌های حاد تنفسی آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان هستند و به افراد علامت داری که مراجعه می‌کنند خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: افرادی که نیاز به قرنطینه خانگی دارند مراقبت‌ها و آموزش‌های لازم را از سوی کادر بهداشتی در این مراکز دریافت می‌کنند و همچنین اطلاعات آن‌ها روی سامانه قرار می‌گیرد و در دوره قرنطینه ۱۴ روزه نیز مرتب با آن‌ها تماس گرفته می‌شود تا راهنمایی شوند مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر تست کرونا در این مراکز منحصر به افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون است، افزود: از ۵۷ مرکز خدمات جامع سلامت شهری حدود ۲۷ مرکز تست کرونا می‌گیرند و سایر مراکز نیز به صورت ویژه برای خدمت‌رسانی در زمینه درمان کرونا دوره‌های لازم را دیده‌اند و امکانات مورد نیاز را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز پیش‌بینی شده بر اساس میزان مراجعات مردمی است و تاکنون نیز پاسخگوی نیاز مراجعه کنندگان بوده است، اضافه کرد: افراد در صورت داشتن علائم کرونا، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا معاینات، آزمایش‌ها و تست‌های مورد نیاز از آن‌ها گرفته شود و برای بستری در بیمارستان و قرنطینه در منزل راهنمایی شوند و تا جایی که امکان دارد به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند تا به حجم مراجعات بیمارستانی در این روزها اضافه نشود.

کد خبر 444006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    4 2
    من کرونا خفیف گرفتم وبه لطف خداوند ۱۲روز از آن زمان گذشته وحالا پسرم گرفته و آن هم خفیف است ولی نگرانی ما به دلیل باز شدن مدارس می باشد در ضمن در مراکز بهداشتی ۱۶ساعته تست کرونا رایگان وجود ندارد و ولی تست خون گرفتم وهزینه هم دادم وجواب آن هم دقیق نبود وبا علایم که داشتم بخصوص نیودن بویایی مشخص شد مثبت هستم
  • سابرینا IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 1
    هزینه تست کرونا واست خون چقدر میشود؟
  • سابرینا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 2
    من فقط گلوم یک طرفه وحشتناک درد می‌کنه و گاهی هم گوشم یک طرفه درد میگیره می‌تونه کرونا باشه؟