سالاری: نامگذاری‌ها در اختیار شورا است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نسبت به مخالفت هیات تطبیق فرمانداری تهران با مصوبات شورای شهر در خصوص نامگذاری ها انتقاد کرد و خواستار اجرای مصوبات شورا توسط شهردار تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران نسبت به مخالفت هیأت تطبیق فرمانداری تهران با مصوبات شورای شهر تهران در خصوص نامگذاری‌ها تذکر داد و گفت: بنابر مفاد صریح قانون، نامگذاری‌ها از اختیارات نهاد شوراهای شهر و روستا در کشور است که به عنوان نمایندگان مردم و به نمایندگی از شهروندان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری مشاهده می‌کنیم، فرمانداری تهران و نماینده دولتی که شعارش قانونگرایی بوده در برخی اقداماتی که مسبوق به سابقه هم نبوده با مصوبات شورای شهر تهران در خصوص نامگذاری‌ها مخالفت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: من از رئیس و در مجموع از شورای شهر و مدیریت شهری تهران تقاضا دارم نسبت به تشکیل جلسه‌ای با فرماندار تهران و هیأت تطبیق در خصوص این امر مهم و تصمیم خلاف قانون و رویه آنها اقدام کرده و اعضای شورا بر اجرای مصوبه خود پافشاری کنند و از شهردار تهران می‌خواهیم نسبت به عملیاتی شدن مصوبه شورا اقدام کند.

وی با اشاره به مصوبات اخیر شورای شهر تهران از جمله نامگذاری خیابان‌ها و معابر به نام مهندس بازرگان و اعظم طالقانی و سایرین، خواستار صدور دستور اجرای مصوبات قانونی شورای شهر توسط شهردار تهران شد.

کد خبر 444001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.