انصاری: آیت الله صانعی مسیر دین‌داری را برای مردم هموار کرد

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله صانعی در طول زندگی خود در مورد مباحث علم و فناوری و تغییر سبک زندگی پیشنهادات روشنی را مطرح کرد که مسیر دین‌داری را برای مردم هموار کرد.

مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون در گذشت آیت‌الله العظمی صانعی اظهار کرد: آیت‌الله العظمی صانعی از شاگردان برجسته و مبارز امام خمینی (ره) بود، به صورتی که امام (ره) ضمن ستودن جایگاه فقهی ایشان اعلام کردند که من صانعی را بزرگ کردم.

وی افزود: وی همیشه در خدمت اهداف نهضت انقلاب اسلامی بود و بنا بر دستور امام خمینی (ره)، جزء اولین فقهای شورای نگهبان و قوه قضائیه بود و نوآوری‌های فقهی ایشان منشأ آثار گرانقدری است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آیت‌الله العظمی صانعی در مکتب، مرجعی زمان‌شناس بود و مقتضیات نسل جوان و دنیای امروز را بخوبی درک می‌کرد و از نگاه‌های تعصبی که اسلام را به عنوان یک دین غیر قابل پیروی می‌دانست اجتناب می‌کرد.

انصاری تاکید کرد: وی هرگز از زمان خود عقب نماند و متناسب با موقعیت فعلی خود نظراتی راهگشا و متناسب با دین ارائه می‌کرد. آیت‌الله صانعی در طول زندگی خود در مورد مباحث علم و فناوری و تغیر سبک زندگی پیشنهادات روشنی را مطرح کرد که مسیر دین‌داری را برای مردم هموار کرد.

وی ادامه داد: تواضع و مردمی بودن آیت‌الله العظمی صانعی قابل تقدیر بود و در برابر سختی‌ها واکنش نشان می‌داد و با شجاعت از حق مظلومان دفاع می‌کرد. وی در طول زندگی خود از هیچ فشاری واهمه نداشت؛ زیرا تنها دفاع از حق و مکتب اسلامی را مهم می‌دانست.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های سیاسی آیت‌الله صانعی مانند دیدگاه‌های فقهی با محوریت مردم بود. وی شیفته اهل بیت(ع) بود اما در بیان معارف آنها هرگز دچار خرافه و تحجرگرایی نشد. آیت‌الله صانعی مصداق یک عالم زمان‌شناس و مرجع وارسته بود که درگذشت وی ضایعه بزرگی برای مرجعیت شیعه بود.

کد خبر 443979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.