توزیع بیش از ۵۵۰۰ عدد ماسک در لشت نشاء

شهردار لشت نشاء گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا، شهرداری بیش از پنج هزار و ۵۰۰ عدد ماسک در چندین مرحله بین شهروندان توزیع کرده است.

سید حسن میرهاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته واحد خدمات شهری به طور مستمر معابر و اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی کرده است.

وی افزود: واحد خدمات شهری شهرداری لشت نشاء با تعداد ۳۰ نفر به همراه نیروهای مردمی و بسیج ضدعفونی اماکن عمومی همچون ادارات، بانک‌ها، مساجد، مراکز تجاری و درمانی، مساجد، کتابخانه، دادگاه عمومی شهر را با استفاده از یک دستگاه خودروی آتش نشانی شش هزار لیتری، تراکتور مردمی ۴۰۰ لیتری، تعدادی سمپاش دستی و با بیش ۱۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده وایتکس و فارماسین انجام داده و پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده هم در اختیار آموزش و پرورش این شهر گذاشته است.

شهردار لشت نشاء خاطرنشان کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا، برای جلوگیری از تجمع و در راستای حفظ سلامت شهروندان بازارهای هفتگی (شنبه و سه شنبه بازار) این شهر، علیرغم مقاومت بسیار زیاد مردم، توسط شهرداری و با همکاری نیروی انتظامی تعطیل شدند.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان، امسال همه مدارس در شهر لشت نشاء توسط شهرداری ضدعفونی شده است.

میرهاشمی با اشاره به اینکه شهرداری از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از پنج هزار عدد ماسک با مشارکت بسیج تولید کرده و ۵۰۰ عدد ماسک اهدایی خیرین در چندین مرحله بین شهروندان توزیع شده است. ادامه داد: در این مدت برای پیشگیری از ابتلای کارگران شهرداری به این بیماری بیش از ۸۰۰ عدد ماسک و حدود چهار بسته دستکش بین آنان توزیع شده است.

شهردار لشت نشاء اظهار کرد: شهرداری یک دستگاه آمبولانس برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا آماده کرده و همه مراحل کفن و دفن کاملاً بهداشتی و شرعی با نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون در این شهر انجام می‌شود.

میرهاشمی خاطرنشان کرد: شهرداری روی تمام تابلوهای تبلیغات محیطی شهر بنرهای آموزشی رعایت توصیه‌های بهداشتی را نصب کرده و از شهروندان انتظار می‌رود، هنگام حضور در اجتماعات با رعایت بهداشت فردی از رهاسازی ماسک و دستکش خود در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان رشت شش بخش مرکزی، لشت نشاء، خمام، کوچصفهان، سنگر و خشک بیجار دارد و بر اساس آخرین سرشماری؛ ۹۵۶ هزار و ۹۷۱ نفر جمعیت دارد که ۷۴۸ هزار و ۷۱۱ نفر در نقاط شهری و ۲۰۸ هزار و ۲۵۶ نفر در مناطق روستایی آن ساکن هستند.

کد خبر 443970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.