فرایند ارتباط با دانش آموزان استثنایی و والدین آنها تسهیل می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شیوه نامه شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه آموزش و پرورش استثنایی را جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با توجه به زیست بوم کرونا و وضعیت پیش آمده، شیوه نامه شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه آموزش و پرورش استثنایی به منظور تجربه گردانی، سیاست گذاری و نظارت‌های هوشمندانه جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است و مشتمل بر اهداف، تقسیمات شبکه ارتباطی و تعاملی، سطوح ارتباطات و مراحل و نحوه اجرا، چارت و کاربرگ ها است.

بر اساس این اطلاعیه، اهداف ایجاد این شبکه ارتباطی و تعاملی شامل ایجاد فرهنگ سازمانی و ادراک مشترک و نظارت‌های مستمر هوشمندانه، انتقال پیام در کوتاه‌ترین زمان از ستاد تا مدرسه به منظور واکنش‌های به موقع در وضعیت‌های ناپایدار به ویژه در وضعیت کرونا، توسعه مشارکت در همه سطوح در تصمیم سازی ها به خصوص گروه کارشناسی و مدیران مدارس، کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی، پرورشی و توان بخشی، به روز رسانی اطلاعات و روند انجام کار در موضوعات تعیین شده، مستند سازی فعالیت‌ها و موضوعات تعیین شده در گفتگو و تعامل با ادارات آموزش و پرورش استثنایی و مدارس استثنایی و اصلاح فرایند اجرای فعالیت‌ها و استفاده از تجربه در اجرایی شدن فعالیت هاست.

شایان ذکر است برای تسهیل فرایند شبکه ارتباطی و تعاملی ۳۲ استان به چهار گروه ۸ استانی تقسیم و با مدیریت یکی از معاونین راهبری می‌شود. همچنین در سطح اداره آموزش و پرورش استثنایی، رئیس اداره و هر یک از معاونت‌ها و کارشناسان راهبری تعدادی از مدارس را در شبکه ارتباطی به عهده خواهند گرفت و در سطح مدرسه، مدیر مدرسه به همراه کادر اداری، آموزشی و توان بخشی با والدین و دانش آموزان ارتباط مستمر خواهند داشت.

کد خبر 443962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.