مقررات جدید دولت قبرس برای مهار کرونا

مقامات ملی کشور قبرس به منظور مهار کامل شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های جدیدی در عرصه کسب و کار اعمال کنند که تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته وزیر بهداشت کشور قبرس دستورالعمل‌ها و توصیه‌های جدیدی برای مراکز تجاری و کارکنان آن‌ها وضع کرد به این امید که از شیوع بیشتر بیماری کووید -۱۹ در میان مردم جلوگیری شود. وضع قوانین جدید به معنای حذف محدودیت‌های پیشین نیست، بلکه قرار است دستورالعمل‌های جدیدی برای تکمیل مقررات قبلی اتخاذ شود. علاوه بر این، مقامات ملی قبرس دستورالعمل‌هایی در اختیار فعالان عرصه کسب و کار قرار خواهند داد که به واسطه آن کارکنان می‌توانند اطلاعات مفید زیادی در مورد زمینه فعالیت خود کسب کنند.

در قوانین جدیدی که وزیر بهداشت قبرس وضع کرده است خریداران و بازدیدکنندگان مراکز تجاری باید فاصله‌ای به اندازه هشت متر مربع را رعایت کنند. کارکنان این مراکز نیز موظفند حداقل در فاصله دو متری از همکاران خود به فعالیت بپردازند و تخطی از این قانون با برخورد جدی از سوی کارآفرینان مواجه خواهد بود. پرسنل بنگاه‌های تجاری در هنگام ارتباط با مشتریان و بازدیدکنندگان باید حتماً ماسک بپوشند و رعایت بهداشت شخصی خود را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

وزیر بهداشت قبرس از کارفرمایان خواسته است هریک دستورالعمل‌هایی مطابق با شرایط کاری خود تنظیم کنند و در اختیار کارکنان خود قرار دهند تا این افراد را از چگونگی ایمن ماندن از احتمال ابتلا به ویروس کرونا آگاه سازند. علاوه بر این صاحبان مشاغل موظفند تا جایی که ممکن است شرایط دورکاری را برای کارمندان خود فراهم آورند و از حضور آنان در محل کار جلوگیری کنند.

مقامات ملی قبرس دستور داده‌اند کارفرمایان مرکز تجاری خود را به طور مرتب ضدعفونی کرده و کارکنان را از تجهیزات ایمنی شخصی به طور کامل برخوردار کنند. مواد ضدعفونی‌کننده دست باید در فاصله‌های کم از یکدیگر، در فضای داخلی و خارجی محل کار نصب شود تا مشتری‌ها و خود کارکنان بتوانند به طور مرتب دست‌هایشان را از آلودگی‌ها پاک کنند.

وزیر بهداشت کشور قبرس اعلام کرده است که مقررات جدید در کنار محدودیت‌های پیشین تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت و حتی بسته به شرایط شیوع ممکن است در سال ۲۰۲۱ نیز بر مردم اعمال شود.

کد خبر 443942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.