بازآفرینی بافت تاریخی سمنان شتاب می‌گیرد

شهردار سمنان گفت: طرح‌های محرک توسعه بازآفرینی شهری به عنوان یکی از ظرفیت‌های شتاب دهنده به باز زنده‌سازی بافت‌های شهری و چارچوب بهسازی و نوسازی بافت‌های شهری کمک خواهد کرد.

سید محمد ناظم رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر سمنان با توجه به ظرفیت‌های سنتی، بومی و فرهنگی در هر نقطه، پروژه‌هایی تعریف شده است که بعضاً اجرا و به بهره برداری رسیده است که اجرای این طرح‌ها در کوتاه مدت می‌تواند ظرفیت آن مناطق را در زیست شهری شهروندان بهبود بخشد.

وی با اشاره به اهداف اصلی پروژه‌های محرک توسعه که به دستیابی به بازآفرینی شهری منجر می‌شود، افزود: اجرای این پروژه‌ها تهی شدن بافت‌های مرکزی شهر را متوقف کرده و ظرفیت باز زنده‌سازی بافت‌های تاریخی و فرسوده را بهینه کرده و زمینه توسعه شهری را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به انواع پروژه‌های محرک توسعه در بازآفرینی بافت شهری سمنان که قابلیت اجرایی دارد، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، پاتوق محله‌ها، ایجاد موزه آب، خانه باغ‌ها، مزرعه کودک، پاتوق مطالعه کتاب و کوچه باغ‌های قدیمی و سنتی از فعالیت‌های شاخص شهرداری سمنان در این راستاست.

شهردار سمنان استفاده از ظرفیت اجتماعی و افراد صاحب هویت محله برای فعالیت در حوزه مسائل محله را نیز در این زمینه بسیار مهم دانست و گفت: استفاده از ظرفیت معتمدان محله و تعریف مشخص از بودجه محله محور همه بر مبنای رویکرد بازآفرینی شهری و تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های ناکارآمد میانی شهری در بافت‌های تاریخی بوده است و برای هر کدام از بافت‌های قدیمی و فرسوده مجاور بافت‌های تاریخی نسخه و راه‌حلی به شکل خود ترسیم شده است.

ناظم‌رضوی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت اقتصادی مجاور بازار تاریخی شهر سمنان و بازسازی خانه‌ها و کاروانسراهای قدیمی متعدد در دستور کار شهرداری سمنان قرار دارد.

کد خبر 443939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.