تماس با خانواده‌هایی که کودکشان را در مدرسه ثبت‌نام نکرده‌اند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، اقدامات این سازمان برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل کودکان کار و خیابان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله مسعودی فرید، درباره وضعیت کودکان کار و خیابان شناسایی شده لازم التعلیم اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش محوریتی به نام انسداد مبادی بی سوادی داشته است که در این طرح دستگاه‌های مختلفی از جمله وزارت رفاه، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد برکت، سازمان برنامه و بودجه مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به طرح انسداد مبادی بی‌سوادی افزود: در این راستا وزارت رفاه کد ملی کودکانی که زمان تحصیل آنها فرا رسیده است اما نامشان در مدرسه نیست را شناسایی کرده و از طریق سمن‌های همکار با وزارت رفاه، با خانواده کودک تماس می‌گیرند؛ برخی از این کودکان که مددجوی سازمان بهزیستی هستند به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند و بهزیستی آنها را بررسی می‌کند که در حوزه اجتماعی پیگیری‌هایی از طریق سازمان بهزیستی انجام شده است و تعداد زیادی از این کودکان به مدرسه برگشته‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین وضعیت کودکان معلول بازمانده از تحصیل نیز مورد به مورد بررسی می‌شود. سازمان برنامه و بودجه نیز جلسات خوبی با وزارت رفاه داشته است که اگر کودکی به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی از تحصیل بازمانده است، به آنها کمک کند.

مسعودی فرید به ایسنا گفت: کودکان کار و خیابانی که تحت پوشش ما باشند، حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهیم، کودکان غیر ایرانی که اقامت ندارند مسائل‌شان متفاوت است. کودکان ایرانی که به دلیل مشکلات معیشتی از تحصیل بازمانده باشند سازمان بهزیستی آنها را کمک می‌کند و به مدرسه بازمی گرداند.

کد خبر 443936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.