اعمال محدودیت‌های جدید در  یونان

مقامات محلی یونان در بسیاری از مناطق کوچک شمالی نظیر پلا، پیرا، ایماتیا و کیلکیس در نظر دارند به مدت دو هفته، محدودیت‌هایی نه چندان سخت بر مردم مناطق خود اعمال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس‌جمهور یونان در پی سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا در کشور تصمیم گرفت مدیریت بحران در هر منطقه را به مقامات محلی بسپارد تا این افراد با توجه به شرایط موجود، محدودیت‌های خاصی را به کار گیرند. در این راستا، مسئولان مناطق شمالی پلا، پی را، ایماتیا و کیلکیس همگی مشابه با یکدیگر محدودیت‌هایی تقریباً ساده در نظر گرفته‌اند به این امید که از شیوع بیشتر بیماری کووید -۱۹ در میان مردم خودداری به عمل آورند. البته مقامات یونانی همچنان به قوانین سابق نظیر اجبار استفاده از ماسک پایبندند و با متخلفین برخورد قانونی خواهند کرد.

مقامات چهار منطقه نامبرده، قرار است برگزاری هرگونه رویداد، مهمانی، نمایشگاه‌های تجاری، فعالیت بازارهای عمومی و غیره را ممنوع کنند. علاوه بر این، گرد هم‌آیی بیش از ۹ نفر از ساکنان، چه در مکان‌های عمومی و چه در خانه‌های شخصی با برخورد جدی مأموران امنیتی، که در گوشه و کنار مناطق مشغول به خدمت‌رسانی هستند، مواجه خواهد شد. صرف ناهار و شام در مکان‌های عمومی برای بیش از چهار نفر ممنوع است مگر اینکه اعضا یک خانواده مایل باشند در خارج از خانه غذای خود را سرو کنند که در این صورت هم گرد هم آمدن بیش از ۶ نفر، برخورد جدی مأموران پلیس را در پی خواهد داشت.

پیش از اعمال این محدودیت‌ها استفاده از ماسک تنها در فضاهای بسته مکان‌های عمومی اجباری بود، اما در مقررات جدید مردم موظفند هم در داخل مکان‌های سرپوشیده و هم سر باز، از ماسک استفاده کنند. مقررات جدید از یازدهم سپتامبر تا بیست و پنجم به مدت دو هفته بر مردم اعمال می‌شود، که تغییر شرایط و انتشار ویروس منجر به کم یا زیاد شدن محدودیت‌ها خواهد شد.

کد خبر 443933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.