۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
 بیماری کرونا همیشگی خواهد بود؟

به نظر می‌رسد که بیماری کرونا هرگز به پایان نمی‌رسد و همانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا همیشه همراه ما خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد زیادی نگران این موضوع هستند که آیا بیماری کرونا هرگز به پایان می‌رسد یا خیر. به هر حال زمانی که ایمنی جمعی در جوامع ایجاد شود، همه گیری ویروس کووید -۱۹ نیز به پایان می‌رسد. ایمنی جمعی هنگامی اتفاق می‌افتد که افراد زیادی به بیماری کرونا مبتلا شوند و آن را شکست دهند. دریافت واکسیناسیون نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد؛ البته میزان مصونیت افراد پس از بهبود یافتن و همچنین مدت زمان پایداری این مصونیت هنوز مشخص نیست.

یک سناریوی محتمل این است که پس از اتمام همه گیری کرونا، این بیماری به خاطر وجود واکسن‌ها و داروهای جدید تولید شده به صورت دوره‌ای و کمتر از قبل شیوع پیدا می‌کند. با وجود اینکه بیماری کرونا خطرناک‌تر و کشنده‌تر از بیماری آنفلوآنزا است، اما باید همانطور که با وجود شیوع ویروس آنفلوآنزا به زندگی خود ادامه دادیم، پس از پایان همه گیری ویروس کووید -۱۹با وجود این بیماری نیز کنار بیاییم. به عنوان مثال بسیاری از مردم به صورت دوره‌ای واکسن آنفلوآنزا را دریافت می‌کنند؛ البته هنوز هم برخی افراد به این بیماری مبتلا می‌شوند و حتی جان خود را از دست می‌دهند.

لازم است همه افراد در سراسر دنیا به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا، بهداشت شخصی و اقدامات توصیه شده که شامل حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شستن مرتب دست‌ها می‌شود را رعایت کنند. انجام دادن این اقدامات باعث می‌شود زمان ارزشمندی در اختیار محققان قرار بگیرد تا روش‌های درمان و واکسن این بیماری را کشف کنند؛ بنابراین لازم است هر فردی تا جایی که ممکن است به توصیه‌های اعلام شده توسط سازمان جهانی بهداشت توجه کند تا هر چه سریع‌تر دوران شیوع بیماری کرونا به اتمام برسد.

کد خبر 443925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.