۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
از تجسم عشق تا خطِ خون

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ویژه ماه محرم با هدف حفظ سلامت مردم در برابر شیوع کرونا ویروس در مراکز وابسته به سازمان و مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان به اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی پرداخت.

به گزارش ایمنا، ارائه تبلیغات شهری، اعلام هفتمین فراخوان حمایت از برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد، تولید و انتشار مجموعه کلیپ "تجسم عشق"، معرفی فیلم‌های مذهبی، ارائه طرح‌های معمایی و مناسبتی محرم، ستایش واقعه عاشورا در بیان هنر نقاشی با انتشار نماهنگ "موج خون" و تماشای "پرده خیالی عاشورا" از جمله برنامه‌های اجرایی بوده است.

تابلوهای تبلیغات شهری با ارائه ۲۴ طرح گرافیکی و بیان "پیام کربلا" با موضوعات صبر پیشه کردن، جوانمرد بودن، نماز را به پا داشتن و همچنین ۵ طرح با محوریت پیام‌های عاشورایی با شعار " یاحسین باحسین" از دیگر اقداماتی بود که در سطح شهر مورد توجه شهروندان قرار گرفت.

مسابقه "چرا به سوگ می‌نشینیم؟ " برگرفته از کتاب "سفر شهادت" با محوریت گفتار عاشورایی امام موسی صدر و انتشار در شبکه‌های اجتماعی نیز از سوی فرهنگسرای پرسش برگزار شد.
همچنین امسال مبلغ ۵ میلیارد ریال در قالب ۵۰۰ بن یک میلیون ریالی از سوی شهرداری اصفهان به منظور تهیه اقلام بهداشتی به هیئت‌ها اختصاص داده شد که هیئت‌ها با مراجعه به نمایشگاه "هم عرض ارادت، هم حفظ سلامت" برای خرید ماسک، شیرهای پدالی، مواد ضدعفونی و بهداشتی اقدام کردند.

هفتمین فراخوان حمایت از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سازمان‌های مردم نهاد نیز در موضوعات حمایت مومنانه از خانواده‌های آبرومند در مناطق کم برخوردار، آموزه‌ها و گفتمان خانواده در کلام امام حسین (ع)، ارائه آموزه‌های دینی و اخلاقی با استفاده از ظرفیت‌های علمی اساتید، مسابقات کتابخوانی با تکیه بر کتب فاخر، شعر و ادبیات عاشورا و ارائه شعائر و مناسک ماه‌های محرم و صفر اعلام شد.

تهیه و انتشار مجموعه کلیپ "تجسم عشق" در قالب هنری و ۱۰ کلیپ یک دقیقه‌ای یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این ماه بود که آثاری با مضامین عاشورایی توسط هنرمندانی از جمله نرگس یعقوب زاده، کریم امیدی، حمیدرضا امینی، استاد محسن بهارزاده، استاد کیقباد بذرافشان، امیرحسین فرزین، مرجان جمشیدی، محمود عمو سلطانی، استاد جواد عباد و حامد سلطانی به اشتراک گذاشته شد.

اهتزاز پرچم در اولین روز محرم، روضه خوانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسابقات کتابخوانی با محوریت عاشورا، اجرای برنامه همدلی و توزیع بسته ارزاق و نذورات مردمی بین خانواده‌های نیازمند، مشارکت در فضاسازی مساجد و ایستگاه‌های فرهنگی، برپایی نمایشگاه کاردستی و کارآفرینی کودکان، اهدای پرچم مشکی درب منازل و … نیز از جمله عناوین برنامه‌های اجرایی در مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان بوده است.

برپایی ۶۷ ایستگاه فرهنگی با سازه‌های مخصوص و منحصر به فرد در ۶۷ نقطه شهر اصفهان در مناطق ۱۵ گانه یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بود که هر کدام از این ایستگاه‌ها در اختیار یکی از پایگاه‌های بسیج شهر اصفهان قرار گرفت.

عکاسی محرم، پخش زنده از حرم اباعبداله الحسین (ع) پس از اذان مغرب، ایستگاه هنرهای دستی، مشاوره مذهبی و مشاوره اجتماعی و توزیع اقلام فرهنگی شامل سربند، پوستر و کتاب از جمله غرفه‌های هر یک از این ایستگاه‌ها بود.

برگزاری سیر نمایشگاهی "خطِ خون" با محوریت اجراسی پرفورمنس، رادیو چهارباغ و … از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بود که از ۱۵ تا ۲۱ شهریورماه در گذر فرهنگی چهارباغ میزبان نگاه شهروندان قرار گرفت.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای اطلاع از برنامه‌های ویژه ماه محرم و صفر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان می‌توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.

کد خبر 443913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.