آغاز فعالیت دوباره قطارهای شهری در هند

پس از گذشت بیش از پنج ماه از تعطیلی سیستم حمل و نقل قطار شهری در دهلی به خاطر شیوع ویروس کرونا، تردد مردم با قطارهای شهری با اعمال اقداماتی بسیار سختگیرانه آغاز شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی شیوع بیماری کووید -۱۹ حمل و نقل از طریق وسایل نقلیه عمومی در دهلی متوقف و تردد به وسیله متروی شهری برای مردم به مدت ۱۶۹ روز ممنوع شد. با این حال مقامات رسمی این کلانشهر تصمیم گرفتند اجازه فعالیت به سیستم تندروی قطار شهری را بدهند که در این راستا مقرراتی سختگیرانه برای رانندگان و مسافران در نظر گرفته شد. شهروندان اهل دهلی می‌توانند از ساعت هفت تا ۱۱ صبح و چهار تا هشت عصر از طریق مترو خود را به مقصد مورد نظر برسانند و در زمان‌های دیگر درهای ایستگاه‌های قطار شهری روی ورود مردم بسته می‌شود.

بدیهی است که قطارهای شهری دهلی با ظرفیت یک سوم ماقبل شیوع کرونا به حمل مسافران می‌پردازند و در سراسر سفر فاصله اجتماعی مردم به طور جدی توسط مانیتورهایی مورد توجه نظارتی قرار می‌گیرد. در صورتی که مردم در فاصله‌ای کمتر از یک متر و نیم از همدیگر قرار گیرند، توسط مانیتورها شناسایی می‌شوند و مأموران داخل مترو به آن‌ها تذکر می‌دهند. از سوی دیگر هم راننده و هم مسافران باید از تجهیزات ایمنی شخصی نظیر ماسک و دستکش استفاده کنند و به کسانی که این وسایل را بر دست و صورت خود نداشته باشند اجازه ورود به ایستگاه داده نخواهد شد.

مسافران در بدو ورود به ایستگاه مترو باید به جایگاه مخصوصی بروند تا دمای بدن آن‌ها کنترل شود. کارکنان مترو از ورود افراد مشکوک به تب و کرونا به ایستگاه خودداری می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند از آنجا دور شوند و خود را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسانند. علاوه بر این مسافران پس از کنترل دمای بدن خود موظفند دست‌هایشان را به وسیله دستگاه‌های تعبیه شده در سراسر ایستگاه ضدعفونی کرده و سپس خود را برای آغاز سفر آماده کنند.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، قطارهای شهری دهلی مجهز به دستگاه‌هایی است که به طور مرتب فضای داخلی را ضدعفونی می‌کند. مسافران در داخل هر واگن نیز باید به صورت یک در میان روی صندلی‌ها بنشینند که این وضعیت نیز توسط مانیتورها کنترل می‌شود. حتی فاصله بین افراد ایستاده در هر واگن نیز مورد توجه قرار گرفته شده است و در هر واگن مأموری بکار گرفته شده تا افرادی که قوانین را نقض می‌کنند شناسایی کنند. مأموران به طور مرتب به مسافران تذکر می‌دهند از صحبت کردن با یکدیگر یا حتی پاسخ دادن به تماس تلفنی خود خودداری کنند تا از این طریق ویروس در داخل قطارها منتشر نشود.

جالب است بدانید که به فاصله‌هایی کم در ایستگاه‌ها و فضاهای داخلی قطارها پوسترهایی نصب شده است که مسافران را از خطرات آلوده شدن به ویروس کرونا آگاه می‌کند و دستورالعمل‌های لازم جهت پیشگیری از انتقال ویروس را در اختیار آنان قرار می‌دهد. مقامات رسمی ترابری شهری خبر داده‌اند که قطارها در بعضی از ایستگاه‌ها که نام آن‌ها با علامت قرمز روی راهنمای مسیر مشخص شده است توقف نخواهند کرد. این در حالی است که فعالیت در تمام خطوط مترو به طور همزمان آغاز نخواهد شد و مقامات رسمی قرار است به تدریج و با اولویت‌بندی، سفر در مسیرهای مختلف را آزاد کنند.

تنها کاربران کارت‌های هوشمند می‌توانند از طریق مترو سفر کنند چرا که سفر آن‌ها کاملاً به طور دیجیتالی و بدون مداخله انسانی صورت می‌گیرد. همچنین این کارت‌ها از طریق دیجیتال شارژ می‌شود  و هیچ گونه پول نقدی بین مسافران و مأموران مترو تبادل نمی‌شود.

اگرچه بسیاری از مردم دهلی با اشتیاق زیاد از فعالیت دوباره مترو استقبال می‌کنند، با این حال وزیر راه و ترابری هند به تمام مردم پیشنهاد کرده تنها در صورت ضرورت از این وسیله حمل و نقل عمومی بهره گیرند.

کد خبر 443883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.