آغاز عملیات سنگفرش پیاده‌راه خیابان فردوسی در سنندج

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج گفت: خیابان فردوسی از خیابان‌های اصلی و پرتردد شهر سنندج است و به منظور ارتقای کیفی فضای شهری پیاده محور کردن آن در سال‌جاری آغاز شد.

به گزارش ایمنا، بهزاد ریحانی فرد اظهار کرد: حفظ هویت هسته مرکزی شهر، کاهش بار ترافیکی، حفظ و زیبایی محیط زیست شهری، رونق کسب و کار، افزایش مراودات اجتماعی و ایجاد فضایی با نشاط برای شهروندان از مهم‌ترین اهداف احداث پیاده راه خیابان فردوسی است.

وی اضافه کرد: از ۱۵ اردیبهشت سال جاری مسیر پیاده راه فردوسی در مرحله اول تأسیسات زیربنایی توسط دستگاه‌های خدمات رسان و سازمان عمران شهرداری سنندج مورد بازسازی قرار گرفت.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج افزود: دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات لازم را در جهت اجرای عملیات زیربنایی این خیابان در مدت قریب به ۲ ماه انجام و پروژه جهت آغاز عملیات زیرسازی از هفتم تیر امسال تحویل شهرداری شد.

ریحانی‌فرد با اشاره به آغاز عملیات سنگ فرش پیاده راه خیابان فردوسی از سمت میدان انقلاب در سنندج تاکید کرد: برای اجرای سنگفرش آن عملیات تخریب و خاکبرداری توسط دو پیمانکار از دو جبهه در حال اجرا است.

وی یادآور شد: تسطیح بستر باز، تراکم بستر، تهیه و حمل و پخش مصالح، تهیه لوله جهت تأسیسات مکانیکی و برقی و آرماتور بندی جهت ایجاد بستر مناسب بخشی از خیابان فردوسی برای اجرای عملیات سنگفرش انجام شده است.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج همچنین به اجرای عملیات بتن ریزی همزمان با تخریب پیاده روهای موجود و همکاری با دستگاه‌های خدمات رسان جهت اجرای تأسیسات زیرزمینی جدید، ترمیم منهول‌های اجرا شده توسط دستگاه‌های زیرساخت اشاره کرد.

ریحانی فرد گفت: با معدن سنگ جهت تأمین سنگ فرش پیاده راه خیابان فردوسی قرارداد منعقد شده و در صورت نیاز پیمانکاران سنگ به محل پروژه بارگیری خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: ۳۷ هزار متر مربع از بلوار کارگر در سنندج با شش هزار تُن آسفالت در راستای سهولت در عبور و مرور شهروندان، بهسازی معابر و رفاه حال شهروندان روکش آسفالت شد.

معاون فنی و امور زیربنایی شهردار سنندج افزود: سهولت در عبور و مرور شهروندان، بهسازی معابر شهری و تأمین رفاه حال شهروندان از مهمترین اهداف انجام عملیات آسفالت این بلوار است.

ریحانی‌فرد عملیات آسفالت این بلوار در دو فاز انجام شد که در مرحله اول در تیر ماه سال جاری حدفاصل میدان سهروردی تا میدان کارگر در دو لاین با یک‌هزار و ۹۰۰ تن آسفالت و به متراژ هشت هزار متر مربع بهسازی شد.

وی تاکید کرد: عملیات روکش فاز دوم نیز از حد فاصل میدان کارگر تا سه راه فاطمیه به طول یک هزار و ۳۰۰ متر و عرض ۱۱ متر انجام است.

منبع: ایرنا

کد خبر 443881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.