دفن اموات داخل شهر قم معضلات زیست محیطی ایجاد می‌کند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: دفن اموات داخل شهر قم شهروندان را با چالش‌های زیست محیطی و ترافیکی مواجه می‌کند.

به گزارش ایمنا، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی اظهار کرد: با دیدگاه‌های مختلف که به این موضوع نگاه می‌کنیم، دفن اموات در بهشت معصومه (س) به نفع مردم و شهر است.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی و اجتماعی دفن اموات داخل شهر ادامه داد: مزیت‌های زیادی برای دفن اموات در بهشت معصومه (س) وجود دارد از جمله اینکه این آرامستان از شهر فاصله مناسبی دارد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های قم گفت: سَمت و سوی وزش باد و سطح آب‌های زیرزمینی در بهشت معصومه نیز به گونه‌ای است که دفن اموات در آن مشکلات زیست محیطی ایجاد نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی بهشت معصومه با داشتن پارکینگ‌های کافی و مسیر دسترسی مناسب کمترین مزاحمت برای ترافیک شهری را دارد در حالی که آرامستان‌های داخل شهر ترافیک شهری را قفل می‌کنند.

موسوی نیارکی افزود: از طرفی برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری در آرامستان‌های داخل شهر و در همسایگی املاک مسکونی، اثر روانی منفی بر شهروندان دارد و بر اساس تمام این ادله بهشت معصومه بهترین گزینه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 443876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.