افزایش کرایه‌ها جبران کننده‌ هزینه‌های جاری کامیون‌داران نیست

رئیس سابق اتحادیه کامیون‌داران و بارکش‌های شهری اصفهان گفت: هزینه‌های جاری کامیونداران از جمله لاستیک، روغن موتور و قطعات به اندازه‌ای افزایش داشته که تغییرات کرایه‌ها جبران کننده آن نیست. در دو ماه اخیر که ارز نیمایی حذف شده این مشکل جدی‌تر شده است.

غلامحسین شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای کامیون‌داران به وجود آمد اما نمی‌توان حمل‌ونقل را تعطیل کرد؛ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت این قشر ادامه دارد.

وی افزود: امسال بر خلاف عرف هر سال با جهش قابل توجه قیمت‌ها روبرو بودیم، کامیون‌داران و بارکش‌های شهری نیز هر کدام گروه‌هایی تشکیل داده و بر قیمتی بین خودشان توافق کرده و بر همین اساس نرخ کرایه را افزایش دادند.

رئیس سابق اتحادیه کامیون‌داران و بارکش‌های شهری اصفهان گفت: تعیین کرایه‌های این صنف بر اساس مصوبه نیست بنابراین اعضای آن، اختیار تعیین قیمت دارند.

شفیعی افزود: هزینه‌های یک دستگاه کامیون در شرایط کنونی به صورت روزانه تغییر می‌کند؛ قیمت لاستیک، روغن و قطعات ماشین به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برای تعیین نرخ‌ها هر چند ماه یک بار تصمیم‌گیری می‌شود، اضافه کرد: نمی‌توان نرخ‌ها را به طور نامعقول افزایش داد.

رئیس سابق اتحادیه کامیون داران و بارکش‌های شهری اصفهان گفت: دو ماه است ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خرید اقلام مورد نیاز کامیون‌داران فراهم نمی‌شود و برای خرید همه اقلام باید از ارز آزاد استفاده کنیم بنابراین قیمت انواع روغن، لاستیک و قطعات افزایش چند برابری داشته است.

شفیعی افزود: حتی بیمه رانندگان کامیون نیز به ماهانه ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است، البته پروژه‌های زیادی برای اجرا وجود دارد، برخی طرح‌های بزرگ دولتی و شخصی وجود دارد اما هزینه‌ها به اندازه‌ای رشد داشته که افزایش کرایه‌ها جبران کننده آن نیست. این مشکل به ویژه در دو ماه اخیر که ارز نیمایی حذف شده، جدی‌تر شده است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که این افراد برای امرار معاش راه دیگری ندارند و مجبورند در این شرایط با ضرر و زیان فعالیت کنند.

کد خبر 443872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.