سرمایه‌گذاران در انتظار افزایش قیمت طلا

از چند هفته گذشته که قیمت طلا سیری کاهشی را تجربه کرده و دچار نوسانات شدید شد بسیاری از سرمایه گذاران در انتظار بالا رفتن دوباره قیمت طلا هستند اما آیا در روزهای آینده این هفته بالاخره زمان بالا رفتن قیمت طلا فرا می‌رسد؟

به گزارش ایمنا، از چند هفته گذشته که قیمت طلا سیری کاهشی را تجربه کرده و دچار نوسانات شدید شد بسیاری از سرمایه گذاران در انتظار بالا رفتن دوباره قیمت طلا هستند. انتظار می‌رود دو اتفاق بسیار مهم در روزهای آینده تأثیر بسیار زیادی بر روی احساسات بازار و در نتیجه قیمت طلا خواهند داشت و می‌تواند طلا را تا حد زیادی جا به جا کند.

یکی از این اتفاقات جلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FMOC) می‌باشد که درباره سیاست‌های مالی در آینده تصمیم‌گیری کند. کمیته فدرال بازار آزاد کمیته بانک داری زیر نظر فدرال رزرو می‌باشد که درباره موضوعات مالی و بانکداری تصمیم‌گیری می‌کند.

دومین اتفاق مهم گزارش خزانه داری از کسری بودجه امسال است. طبق گفته‌های این وزارت کسری بودجه امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. با توجه به گزارش خزانه داری ایالات متحده، این کشور در حالی که هنوز یک ماه از سال ۲۰۲۰ مانده است بیش از سه تریلیون دلار بدهی دارد.

این موضوعات در کنار هم می‌تواند تأثیر بسیاری در بازار گذاشته و طلا را به سمت بالا سوق دهد و قیمت آن را افزایش دهد. هرچند عواملی مانند بهبود احساسات به واکسن کرونا نیز می‌تواند باعث کاهش قیمت طلا شود.

منبع: سایت طلا

کد خبر 443798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.