کاشت ۶۳ گونه گیاهی در پردیس هنر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در پروژه پردیس هنر اصفهان ۶۳ گونه گیاهی کاشته شده که ۸۰ درصد آنها مقاوم به خشکی است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه پردیس هنر اصفهان ۶۸ هزار مترمربع وسعت دارد که ۶۳ گونه گیاهی در آن کاشته شده است.

وی با بیان اینکه پردیس هنر از نظر معماری و لندسکیب به صورت بسیار ویژه طراحی شده است، افزود: ۸۰ درصد از گونه‌های گیاهی کاشته شده در این پروژه مقاوم به خشکی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های محوطه‌سازی و لندسکیب خاص پردیس هنر، ۲۰ درصد گونه‌های کاشته شده در پروژه متوسط یا پرنیاز آبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در پروژه پردیس هنر استفاده از گونه‌های دائمی بیشتر بوده به طوری که حتی گیاهان علفی نیز به صورت گونه‌های دائمی پیش بینی شده است، گفت: این گونه‌ها شامل درخت، درختچه، پیچ‌های مختلف به دلیل ویژگی خاص این پارک، همینطور پرچین‌ها، گل‌های دائم، گل‌های پوششی و اقلام مختلف رز پیش بینی شده است.

مرتضایی‌نژاد گفت: گونه‌های درختان کاشته شده در پروژه پردیس هنر شامل: نوش، کاج، درخت عرعر، ملیا، پالونیا و انواع گونه‌های سرو همچنین درختچه‌هایی شامل درختچه توری، یاس زرد، درخت پَر است.

وی با بیان اینکه انواع پیچ‌ها شامل پیچ اناری، گیاه پیچ امین الدوله از گیاهان زینتی فضای باز، پیچ گلیسین بسیار زیبا در محورهای مختلف پردیس هنر کاشته شده است، افزود: گونه‌های پوششی کاشته شده در این پروژه نیز شامل پیچ تلگرافی، پاپیتال‌ها و انواع فرانکینیا است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: گونه‌های علفی دائمی شامل گیاه نیفوفیا، گل اختر از گیاهان پیازی، گل زنبق از گیاهان پایا و پیازی، گیاه لیموس، انواع گونه‌های شاه‌پسند خزنده و انواع زنبق‌ها در پردیس هنر دیده می‌شود.

کد خبر 443789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.